Kan man ha det i ett akvarium? Behöver det förberedas på nåt vis? Såg en bild på ett akv med ormhassel i, istället för rot, och det var skitfint!
Ormhassel
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har lite i mitt.
Torkade det rejält innan , det fick ligga i solen i 1 månad.
Det verkar funka, ancistrusbebisarna gillar att käka på den. -
Men åh vad kul! Liten bild som man kan få se på kanske? Fråga två då - var hittar man ormhassel? *S*Kommentar
-
Jag har i min trädgård. Ett rejält träd som växer så det knakar.
Har ingen bild i nuläget men kanske sen om jag hinner.Kommentar
-
-
Det ser riktigt fint ut!
Det kan säker också vara bra skydd för mindre fiskar.
Frågan är om hasseln ger ifrån sig några farliga ämnen?
Att ancistrusar äter av den borde betyda att det inte är så giftigt.
Jag tror nog barrträd är värre och giftigare än lövträd.
Jag har också en ormhassel i min trädgård och blev riktigt sugen på att kapa av några grenar.Skall nog lägga grenarna i dammen över vintern och se vad som händer.
Du får gärna rapportera vidare om dina erfarenheter under hösten.Kommentar
-
-
Ormhassel; Ja visst
Jag har ormhassel i två akvarium med räkor och än så länge har de inte ens färgat vattnet. Jag lade grenarna i en stor balja vatten och lade på stenar/taktegel (Man tar vad man haver) så de inte skulle ha allt för mycket eget liv och flyta runt, sen när man lägger de i akvariumen dvs.
Tips, Vira runt lite javamossa så ser det inte så stelt ut
Mvh CarolineJag vill ju bara mina fiskar väl !Kommentar
-
-
-
Efter rundringning som jag fruktade skulle bli fruktlös visade det sig att ormhassel finns på coop bygg! Ska ta en liten sväng med lilla bilen tror jag!Kommentar
-
Några döda tunna kvistar är OK - fast det murknar så småningom i akvariet. Mina höll väl ca. 1 år.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
Kommentar