måla plexiglas?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • garjzla
    • June 2007
    • 273

måla plexiglas?

Jag ska under en kortare tid dela av mitt akvarium med plexiglas men får bara tag i genomsskinligt plexiglas och behöver ha det så att man inte kan se igenom då jag kommer ha en kamphane på var sida om plexiglaset.
    Vet någon vad man kan "måla" plexiglaset med?
    Någon skrev i en tidigare tråd att man kunde använda svart silikon, men blir det inte svårt att få det tunt?
    Finns det något smidigare alternativ då hela skivan kommer att vara i vatten, både fram och baksida?
    Tacksam för svar
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

Ursprungligen postat av garjzla
    Jag ska under en kortare tid dela av mitt akvarium med plexiglas men får bara tag i genomsskinligt plexiglas och behöver ha det så att man inte kan se igenom då jag kommer ha en kamphane på var sida om plexiglaset.
    Vet någon vad man kan "måla" plexiglaset med?
    Någon skrev i en tidigare tråd att man kunde använda svart silikon, men blir det inte svårt att få det tunt?
    Finns det något smidigare alternativ då hela skivan kommer att vara i vatten, både fram och baksida?
    Tacksam för svar

jag tog en akrylskiva, kletade på ganska tjockt med svart silikon,
    sedan tog jag torr akvariesand (i mitt fall svart grus) och strödde på,
    tryckte till lite så att gruset fastnade.

fick på det viset en svart bakgrund av grus.

ser faktiskt ganska bra ut.

sitter som ett smäck i mitt 222 liters, som numera heter
    111a liters och 111b liters......

.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Hailos
      • August 2009
      • 5

Var inne på Kreatima och köpte svart plastfilm (självhäftande) för att tabort insikten från sidan in i bakgrunden. Skulle säkert fungera på plexi i vatten också. ca 40kr metern och finns säkert i de flesta art butiker (inte panduro var där och leta).
      Senast redigerad av Hailos; 10 September 2009, 22:41.

Kommentar

• Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

Ursprungligen postat av Hailos
        Var inne på Kreatima och köpte svart plastfilm (självhäftande) för att tabort insikten från sidan in i bakgrunden. Skulle säkert fungera på plexi i vatten också. ca 40kr metern och finns säkert i de flesta art butiker (inte panduro var där och leta).

skulle dock ALDRIG stoppa ner något i ett kar om man inte är 100% säker på att matrialet inte fäller ut något som kan skada.........

.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

Arbetssätt...