Problem med lacken på frigoliten......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Problem med lacken på frigoliten......

    hubba !

    håller på med frigolitbakgrunden.

    karvat ut mönster, dratt över med värmepistol, håller nu på med
    husfixen som penslas på i hyfsat många tynna lager.

    har dock en hel del små "hål", eller kanske urgröpningar, och då slog det mig att jag kanske får problem med att applicera lacken som skall på om några dagar.

    den skall ju läggas på i tunna tunna lager.

    men i dessa små hål, urgröpningar, så kommer det att bli riktigt svårt att får det riktigt tunt.

    så, hur har andra löst detta problem, eller det kanske inte är ett problem ?



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #2
    Med epotexen ska det inte vara problem med frigolit enligt databladet.
    annars får du göra som min senaste variant, ett skal av lagningsbruk
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      njjaaaa.....problemet är snarare att i dessa små eländiga urgröpningar, som är ett fåtal mm i diameter, så kommer det att rinna ner lak, så att det lokalt i urgröpningen blir kanske 1-3 mm tjockt med lack.

      och jag har då läst till mig att det finns risk att lacken vitnar i vattnet.

      dessutom så har jag inte epotexen, utan golvlack EP-V.


      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Ursprungligen postat av Kensa
        njjaaaa.....problemet är snarare att i dessa små eländiga urgröpningar, som är ett fåtal mm i diameter, så kommer det att rinna ner lak, så att det lokalt i urgröpningen blir kanske 1-3 mm tjockt med lack.

        och jag har då läst till mig att det finns risk att lacken vitnar i vattnet.

        dessutom så har jag inte epotexen, utan golvlack EP-V.


        .
        Misstänkte att du använde den lacken eftersom du tipsat om den tidigare. Jag var och kollade in den och såg att prisskillnaden var så pass liten att jag struntade i det. Den var dessutom vattenbaserad så jag drog öronen till mig.

        Tror du inte det går att lacka tunnt?

        Skickar dig ett PM
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Ursprungligen postat av flygrc
          Misstänkte att du använde den lacken eftersom du tipsat om den tidigare. Jag var och kollade in den och såg att prisskillnaden var så pass liten att jag struntade i det. Den var dessutom vattenbaserad så jag drog öronen till mig.

          Tror du inte det går att lacka tunnt?

          Skickar dig ett PM

          jodå, tunnt som fsaen kan jag fixa, gjort det tidigare, men då var bakgrunden i praktiken helt slät, det är inte denna, så då är risk
          att de samlas i urgröpningarna.

          prisskillnaden för mig är dramatisk.....betalar inget för golvlacken ju,,,,,


          ser fram emot PM.....



          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...