Bakgrundsfråga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Agnez
    • February 2007
    • 337

    Bakgrundsfråga.

    Inom en snart framtid ska jag införskaffa mig en bakgrund att ha filtret bakom. Jag har tittat på två olika som jag gillar. Det ena är BTN mini-amazonas (120X50) och det andra aquaterras amazonasbakgrund. Förstnämnda 2900 :- och sisntnämnda 2150 :- på PWSS. Har inte tagit reda på all fakta om möjligheter till att ha filtreringen bakom dom men det jag undrar är om BTN bakgrunder är 750 :- bättre än Aquarerras?
    Agnez
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag har inte sett Aquaterra IRL så jag kan inte avgöra - det är ju också din smak det handlar om.

    Dock - oavsett vilket bakgrund man väljer tycker jag att det är viktigt att det finns tillräckligt med utrymme bakom för filter och värmare. Så kolla upp om så är fallet på den bakgrund du väljer.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • tmatma
      • August 2009
      • 10

      #3
      Bygg en egen i frigolit, så får du den som du vill ha den
      Blir mycket biligare också.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av tmatma
        Bygg en egen i frigolit, så får du den som du vill ha den
        Blir mycket biligare också.
        Allt är väl relativt - jag har själv genom åren byggt några bakgrunder i frigolit och tycker uppriktigt sagt att de blivit "skit". Den enda som jag tycker kan bygga riktigt snygga friggobakgrunder är Sune Holm.
        Att man får den som man vill ha den är helt fel, man får den som man INTE vill ha den

        Sedan för att den ens skall bli billigare så krävs det att man värderar sin egen arbetsinsats till 0.
        Då köper i varje fall jag hellre en färdig bakgrund, som jag VET hur den kommer att bli och pysslar med något roligare på min fritid.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...