fogsand från byggmax?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

fogsand från byggmax?

Hej!

Sitter här och planerar hur det ska se ut i mittakvarium.
    Så fick jag se i en tråd, en akvarist som som kärde med fogsand från byggmax, jag kollade upp sanden. Och den är rent ut sagt sexig! PRECIS sån sand vill jag ha!!
    I tråden nämdes inget mer om just den sanden så jag gör som så många andra. frågar här

Någon som har dåliga/bra erfarenheter?

Sanden är ganska billig. bra mycket billigare än sanden i zoobutiken.

Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

Om jag inte är helt fel ute så är den sanden en stenmjöl med väldigt skarpa kanter, men det ser du direkt.

Kan tipsa dig om Bauhaus (du kanske inte har de i närheten men men)
    köpte sandlåde sand där som var riktigt fin, behövde inte skölja så mycket heller.Tror jag gav 39:-/20 kg

ahh läste noggrannare på säcken, står natursand.. då är den kass som fogsand
    Senast redigerad av flygrc; 28 August 2009, 17:59. Anledning: fick på läsglasögonen
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

Kommentar

• karrokaja
      • March 2006
      • 5388

enligt tråden jag läste så var det svensk sjösand... den borde väl vara rund och fin?
      kass fogsand måhända, men bra akvariesand?
      Den hade precis den nyansen och grovleken jag vill ha. alltså den sanden jag har som bild i huvudet. hoppas bara den funkar.
      Senast redigerad av karrokaja; 28 August 2009, 20:15.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

Arbetssätt...