Bygga grottor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #16
    du kan ju köpa lera och forma precis som du vill och sedan gå till närmsta keramik verkstad och bränna den i ugn. lite omständigt kanske. men skulptera i lera är grymt kul
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Hawke67
      • February 2009
      • 4

      #17
      Jo det kan ju vara ett alternativ, måste bara kolla om vi ens har nån keramikverkstad i strängnäs.

      Kommentar

      • chainy
        • February 2007
        • 405

        #18
        Ursprungligen postat av karrokaja
        du kan ju köpa lera och forma precis som du vill och sedan gå till närmsta keramik verkstad och bränna den i ugn. lite omständigt kanske. men skulptera i lera är grymt kul

        Finns det ingen typ av lera som skulle funka i akvarium som man bara behöver en vanlig köksung till?
        Bilder på mina fiskar finns på;
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #19
          alltså vanlig lera från naturen måste du bränna i minst 800 grader
          (jag har bränt i 1100) för att den ska funka. sen finns det ju säkert nån kemiskt uppbyggd lera som kan brännas vid 200-300 grader, men jag vet inte hur den reagerar i vatten.
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          Arbetssätt...