Måla slimline?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LisaG
    • July 2008
    • 10

    Måla slimline?

    Jag har en slimline bakgrund (vet ej märke) som jag fick med akvariumet. Dock så har förmodligen fiskarna ätit på den då den har tappat sin färg och är nummera lila än mörk grå (den ursprungliga färgen).
    Kan man måla en sådan här bakgrund och vilken färg bör man då annvända?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Är den lila så är det oftast alger (de kan bli lila när de får torkat).
    Detta brukar gå att skrubba bort under vatten
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • LisaG
      • July 2008
      • 10

      #3
      Aha! Då ska jag testa att skrubba!

      Kommentar

      • LisaG
        • July 2008
        • 10

        #4
        Blev inte som jag tänkt...

        Nu har jag skrubbat och skrubbat. Det sitter som berget, kanske för att de har suttit intorkade där ganska länge. Får bort en del, men efter som det är ganska många delar och MYCKET alger så fick jag en ide (när orken började ta slut), som inte visade sig vara så bra...

        Jag tog högtryck sprutan för jag tänkte att det kanske luckrar upp möget (algerna) en del och så tog jag en skubb borste. Blev dock kanske en lite väl hård behandling för modulerna.
        På vissa delar så försvann orginallacken.

        Så nu undrar jag om de går att lacka om och så fall med vad?
        Går det att måla och då måla över de jäkla algerna (de är envisa och täcker hela modulerna) och i så fall med vad?
        Eller är det bättre att köpa nya slimline?

        Ingen större kattastrof om dessa skulle nu ha blivit fördärvade, då de följde med akvariumet jag fick. Å andra sidan så sparar jag ju in pengar på att slippa köpa nya.

        Kommentar

        Arbetssätt...