Partiklar i vattnet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skiren
    • December 2005
    • 749

    #16
    Kort svar nej du behöver nog ha Fan 2+ iaf
    http://skiren.blogspot.com

    Kommentar

    • Mick13
      • May 2008
      • 1796

      #17
      Ursprungligen postat av Metalbitch
      jag brukar rengöra filtret när den slammar igen
      Jag med och då är det inte konstigt att när man tar den ur karet att den släpper lite partiklar ur sig.
      Kanske skulle vi skärpa oss lite och ha kortare inter valli mella rengörningarna
      In vino veritas, in aqua sanitas

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #18
        AquaEl Fan 2+ torde vara ett hyfsat bra val till ditt kar.
        Jag har två sådana i mitt 112 och de gör jobbet.

        I mitt 54 liters har jag en Fluval 2+ och en AquaEl 1+ och av dessa två är det den lilla AquaElen som gör jobbet då Fluvalen tappar flödet på en sketen vecka!

        Nu skall jag ersätta dessa två pumpar i mitt 54 med en AquaEl Fan 2+ och sedan kan jag bara njuta av att titta på karet har jag tänkt mig.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #19
          Ursprungligen postat av TinaM
          AquaEl Fan 2+ torde vara ett hyfsat bra val till ditt kar.
          Jag har två sådana i mitt 112 och de gör jobbet.

          I mitt 54 liters har jag en Fluval 2+ och en AquaEl 1+ och av dessa två är det den lilla AquaElen som gör jobbet då Fluvalen tappar flödet på en sketen vecka!

          Nu skall jag ersätta dessa två pumpar i mitt 54 med en AquaEl Fan 2+ och sedan kan jag bara njuta av att titta på karet har jag tänkt mig.
          Jag skulle gissa på att du har den vita original filtermattan kvar i Fluval filtret. Jag han inte mer än att rengöra mattorna med originaltfilter mattan i förren det var dax i gen. Efter jag bytte till den blå mattan behöver filtret rengöras nu med ca 10 dagars mellan rum och då är det inte helt stopp filtret som det var tidigare efter 3-5 dagar. (Har ett Fluval4+)
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          Arbetssätt...