Easy Life Produkterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stosse
    • January 2009
    • 45

    Easy Life Produkterna

    Hejsan!

    Har läst och kollat runt på Easy Life produkterna. Är det någon som har nån bra erfarenhet om dessa och som kan rekommendera dom. ÄR dom så bra som man läser om?
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    #2
    Jag kör med Easy Carbo och EasyLife och har inget negativt att säga.
    Körde tidigare med andra vattenberedningsmedel och de funkade bra de också. EasyLife tycks dock funka bra det med och vad jag förstått så är det någon sorts lera som är den aktiva substansen där. Så jag valde det eftersom det verkade mer naturligt än t.ex. AquaSafe och AquaTan där man inte vet vad de innehåller.
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

    Kommentar

    • gizmogirl
      • August 2006
      • 2214

      #3
      jag använder Easy Carbo och det är bra tycker jag,

      Kommentar

      • svetzarn
        • February 2009
        • 25

        #4
        jag har tetstat easy life ffm flytande filtermatrial.
        det har fungerat mycket bra.
        så det kan jag rekommendera.
        ska testa deras andra produkter.

        Kommentar

        • stosse
          • January 2009
          • 45

          #5
          Hur lång tid tog det innan ni som använder Easy Carbo upptäckte att växterna verkligen växer och mår bra? Har nästan hållt på i en vecka snart men än har jag inte sett någon större skillnad. Antar att man måste ha tålamod. Eller som dom säger, Den som väntar på något gott...

          Kommentar

          • Mella
            • September 2007
            • 154

            #6
            Ursprungligen postat av stosse
            Hur lång tid tog det innan ni som använder Easy Carbo upptäckte att växterna verkligen växer och mår bra? Har nästan hållt på i en vecka snart men än har jag inte sett någon större skillnad. Antar att man måste ha tålamod. Eller som dom säger, Den som väntar på något gott...
            Det stämmer, du får räkna med att det inte syns ngn större förändring de närmsta 3v, ialla fall, nu skall dina vxt ställa om sig till att få kolnäring , din gödning i övrigt är?
            Sagt är sagt,.....

            Kommentar

            • stosse
              • January 2009
              • 45

              #7
              Ursprungligen postat av Mella
              Det stämmer, du får räkna med att det inte syns ngn större förändring de närmsta 3v, ialla fall, nu skall dina vxt ställa om sig till att få kolnäring , din gödning i övrigt är?
              Jag använder Easy Life Profito. Fick det rådet när jag var på Herkules Zoo i GBG och berättade om mitt problem. Dom sa att man måste kompletera det ena med det andra för att det ska hända något.

              Ingen som vet om det finns någonstans man kan se före och efter bilder?

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Kör EasyCarbo i ett kar. Har aldrig märkt att växterna växer bättre, men det trycker definitivt ner algerna. Det är därför jag använder det.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Niklas-P
                  • August 2007
                  • 53

                  #9
                  Använder Easy Carbo och PMDD.

                  Min erfarenhet med dessa är att Easy Carbo ger ökad tillväxt och mindre alger. Kör dubbel dos så märker du skillnad innom två veckor! Men man måste vara försiktig med överdosering, kan bli tokigt.

                  Easy Carbo + Easy-Life Profito fungerar ganska bra men PMDD är det mer drag i tycker jag. Plus att det är mycket billigare vilket inte är något negativt. PMDD ger även bättre färg i växterna tycker jag.

                  Sedan beror det på lite vad det är för växter du har...ljus... Men det är ju ganska självklart...

                  Kommentar

                  • stosse
                    • January 2009
                    • 45

                    #10
                    Nja vet inte om jag vågar gå över dosen. Jag får väl vänta och se antar jag. Men dom sa på Herkules att man kan inte misslyckas. Får hoppas att dom har rätt. Vet att PMDD finns men jag tar den enklaste vägen och använder Easy Life produkterna. Hoppas på att jag snart har ett blomstrande akvarium.

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #11
                      Ursprungligen postat av stosse
                      Nja vet inte om jag vågar gå över dosen. Jag får väl vänta och se antar jag. Men dom sa på Herkules att man kan inte misslyckas. Får hoppas att dom har rätt. Vet att PMDD finns men jag tar den enklaste vägen och använder Easy Life produkterna. Hoppas på att jag snart har ett blomstrande akvarium.
                      Enklaste vägen kommer tillslut bli den svåraste vägen. Eftersom profito inte är komplett näring kommer dina växter visa olika bristsymptom. PMDD är däremot komplett, och när väl bristsymptomen kommer där, så är det bara öka dosen.

                      Kommentar

                      • MattiasL
                        • September 2006
                        • 1479

                        #12
                        Easy Carbo behöver verkligen kompletteras med PMDD eller annan näring eftersom man sätter fart på växterna som snart får bristsymptom utan mera näring. En bra produkt.
                        Qui audet adipiscitur!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...