Akut Ammoniak snabba svar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xul
    • January 2007
    • 709

    #16
    Nja

    Ammonium ar inte speciellt farligt om det ar i den formen dvs pH ar lagt eller atminstone under 7.
    Ar pH hogt javisst.... da ar det inte bra..da ar den i ammoniakform

    men som sagt simma lungt och gor ett eller annat vattenbyte de kommande veckorna och det kommer att ga bra..

    Se till att mata lite och se om det inte ligger ett lik i akvariet men bara for sakerhets skull.

    Overkill vora att satta i en luftsten men som sagt, stammer vardena?

    Kommentar

    • Fösen
      • January 2009
      • 383

      #17
      Ursprungligen postat av Xul
      Nja

      Ammonium ar inte speciellt farligt om det ar i den formen dvs pH ar lagt eller atminstone under 7.
      Ar pH hogt javisst.... da ar det inte bra..da ar den i ammoniakform

      men som sagt simma lungt och gor ett eller annat vattenbyte de kommande veckorna och det kommer att ga bra..

      Se till att mata lite och se om det inte ligger ett lik i akvariet men bara for sakerhets skull.

      Overkill vora att satta i en luftsten men som sagt, stammer vardena?
      Värderna stämmer

      Kommentar

      • Lasse
        • October 2002
        • 1965

        #18
        Ph 7 och KH 6 kan bara inte stämma med verkligheten - som jag ser det är det teoretiskt och praktiskt otänkbart om du inte använder något annat buffringssystem än karbonat eller hydroxid alkalinitet.

        MVH Lasse
        Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

        Kommentar

        • Beleg
          • March 2009
          • 14

          #19
          Ursprungligen postat av Lasse
          Ph 7 och KH 6 kan bara inte stämma med verkligheten - som jag ser det är det teoretiskt och praktiskt otänkbart om du inte använder något annat buffringssystem än karbonat eller hydroxid alkalinitet.

          MVH Lasse
          Jag behöver nog friska upp mina kemikunskaper. Förklara gärna varför det är så osannolikt med dessa värden.

          Kommentar

          • Ouscazz

            • February 2009
            • 910

            #20
            Sluta hälla en massa skit i akvarievattnet, sluta mata fiskarna i en vecka eller två, mata sedan VÄLDIGT sparsamt, låt vattnet vila, byt 10% vatten maximalt två gånger/månad... lukta på vattnet och håll koll på om det luktar fräscht... Häll i enbart Easy-Life FFM vid varje vattenbyte, INGET annat!!!

            Läs mindre på internetforum!!!!
            www.diskusforum.se
            www.loricariidae.se

            Kommentar

            Arbetssätt...