små små vita partiklar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • qungen
    • December 2007
    • 39

    små små vita partiklar

    jag har små små vita partiklar i mitt malawikar vad kan det vara? det ser ut som en liten sandstorm dessutom så har jag sett att mellan mina skifferplattor så är det som vit ludd eller små spretiga saker nån eller ett par mm stora
    är det någon som vet vad det är o hur jag får bort det
  • Carassius
    • January 2006
    • 81

    #2
    Har du möjlighet att ta en bild på fenomenet?

    Kommentar

    • Zoidberg
      • January 2009
      • 3

      #3
      Har nyligen haft problem med mikroskopiska partiklar - som dammkorn fast i vattnet. Alltsammans förbätrades efter varje vattenbyten, men kom hela tiden tillbaka efter en tid. Fick tipset att utöka filtervolymen och valde att köpa ett litet, tätt innerfilter, gjort för att ´polera´ vattnet. Particklarna i tanken är inte helt borta, men det ser bra mycket bättre ut.

      Kommentar

      • P0KSTER
        • February 2009
        • 2

        #4
        Jag har också haft problem med "dammigt vatten" som kom tillbaka efter vattenbyte, fick tipset att täcka över akvariet i ca 3 dagar utan ljus och ingen matning. gjorde detta och har inte sett till det sen dess (flera år sen)

        Kommentar

        • Torreador
          • April 2010
          • 523

          #5
          Jag har samma problem, började för någon vecka sedan, har aldrig haft något sådant innan. Men då ska jag testa att täcka över det några dagar.

          Oj, såg nu att det var en jättegammal tråd... men jaja, strunt samma :-)
          Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

          www.bondmoran.nu

          Kommentar

          • 022helpek
            • November 2010
            • 626

            #6
            hmm även gamla trådar läses eller hur...
            Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
            Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
            Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

            Kommentar

            Arbetssätt...