Kh?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Kh?

    Mätte precis mitt KH i mitt akvarievatten! Har ca. 4. Vet att det är ganska bra. Men kan det höjas / sänkas när fiskarna kommer i eller påverkar fiskarna inte kh värdet? Hur är de med alla andra värden?? Kan de höjas/sänkas när man släpper i fiskarna (bortsett från nitrit och nitrat som endast påverkas tack vare fiskarna)
    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Nitrit är det allra lättaste att påverka faktiskt.Finns en rad medel, och även gör det själv metoder.

    När man snackar hårdhet så är det inget som är "ganska bra", för det påverkar inte fiskarna ändå, vad du än har. Däremot kan det påverka lite andra saker.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Nitrit är det allra lättaste att påverka faktiskt.Finns en rad medel, och även gör det själv metoder.

      När man snackar hårdhet så är det inget som är "ganska bra", för det påverkar inte fiskarna ändå, vad du än har. Däremot kan det påverka lite andra saker.

      Jag vet att för lågt KH gör pH mer instabilt! så jag funderade bara på om dessa värdena påverkas när fisken kommer i ( alltså på samma vis som nitrit geom "slaggprodukter" mm)??
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Nix
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Nix
          Okej tack
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          Arbetssätt...