Vattenbyten utan filter ""

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tougaye
    • January 2008
    • 209

    #16
    Jag har ett litet kar ocksÅ .skulle ha en massa mera vÄxter.strunta i det som Är snyggt och bry mej om det som funkar .om du villha fiskar ikaret.prova fÖrsiktigt dej fram .sÅ kommer du fram till nÅgot som passar dej/ditt kar

    Kommentar

    • Xul
      • January 2007
      • 709

      #17
      Ursprungligen postat av Markus1984
      Så vattenpest, och valisneria skulle vara bättre?

      Hur mycket växter bör man plantera i detta 30L för att få ett bra "renings-verk"? 10st vattenpest-stänglar 15cm höga?

      (eventuellt blir det bara växter i det, men tanken är att man ska kunna hålla nån fisk i det)


      Har en till fråga angående Brysselkål. 2 av mina akvarium med malar i fick det igår, och imorse när jag skulle ta ut dom så stinker vattnet rejält. Ph värdet är normalt.(malarna och krabborna gillade de starkt)

      Vattenbyten är det enda som gäller eller för att få bort den unkna lukten?

      Hur många plantor (svar inte så många vattenpest heter vattenpest av en anledning)

      Viktigare är att rensa ut lite hela tiden när det blir lite mycket klorofyll (menar växter) i tanken (växterna skall ju inte behöva börja ruttna, då är reningen medelst växter ur funktion)

      Kommentar

      • Markus1984
        • November 2008
        • 2606

        #18
        Har haft karet igång sen samma dag jag startade tråden, allting funkar utmärkt, växterna och fisken trivs.

        har 3st små plantor av skruv-valisneria en flytväxt och en liten stängel vattenpest.

        5st små guppys som "testpiloter."

        dom växer rejält fort i detta lilla akvarium.

        vatten byter jag 2ggr i veckan c:a 6-7 liter per gång.
        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

        Kommentar

        Arbetssätt...