Vattenavdunstning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gnu83
    • August 2007
    • 74

    Vattenavdunstning

    I mitt 180 liters kar så så dunstar runt 25 liter bort per vecka, och sen byter jag 1/3 varannan vecka. Pmdd göds en gång i veckan och kör med co2. Vad jag tänkte på är imed att det dunstar såpass mycket som det gör pga öppen burk, 160w ljus osv, behöver man verkligen genomföra det normala 14 dagars vatten bytet? Jag fyller ju på 2 ggr i veckan ändå, borde ju nästan motsvara det? Eller finns det gödning som ligger kvar och samlas i vattnet då tro? Borde väl me dunsta bort med vattnet om det finns för "mkt"?
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Vattnet dunstar bort men skiten stannar.

    Därför är det viktigt att byta vatten och slamsuga också
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • TheRoblin
      • July 2007
      • 310

      #3
      Mums!!

      Gör du likadan i ditt eget badkar och endast
      fyller på när det är dags att bada????

      Kommentar

      • gnu83
        • August 2007
        • 74

        #4
        Haha nej inte riktigt så jag menade, jag slamsuger ju med jämna mellanrum ändå, men va mest orolig att det blev för mkt vatten byten så man får nån obalans? Men kanske e lugnt då...

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13130

          #5
          Det vatten som avdunstar är rent och alla föroreningar och mineraler och grejer blir kvar i karet i en förhöjd koncentration, därför är ordentliga vattenbyten viktigt!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Om man nu inte kör "low-tech" fullt ut, då kan det fungera att endast fylla på avdunstat vatten.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...