Grumligt vatten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

    Grumligt vatten...

    Startade upp karet för ca 10 dagar sen. Fyllde upp halva så den nya ställningen skulle få sätta sig. Efter en natt var vattnet riktigt klart, väntade ytteligare en dag för att sedan fylla hela. Men sen dess är det grumligt och vägrar lägga sig. Har faxekalk på botten och det är väl den som gör att det blir grumligt. Vet att ytterfiltret inte tar upp kalk men i karet har jag bara en cirkpump med liten filterbehållare på. Har fyllt den med filtermatta nu i hopp om att det ska bli bättre.
    Vad mer kan jag göra??
  • Hogan1
    • August 2008
    • 323

    #2
    Få igång den biologiska filtreringen. Det är först då som vattnet blir kristallklart - åtminstone enligt egen upplevelse. (När jag startade mitt 450 var det kristallklart någon dag - sen blev det grumligare men efter jag fått i fiskar tog det några veckor innan det blev klart igen).
    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

    Kommentar

    • Jerry_ciklid
      • January 2008
      • 476

      #3
      Dom filter jag har är igång (Eheim 2080 pro 3 och en cirkpump på 3500 l/h) men jag har läst här på forumet att ytterfilter inte filtrerar bort kalk.
      Men jag får väl rengöra det nya filtret ofta och se om det blir bättre...

      Kommentar

      • Hogan1
        • August 2008
        • 323

        #4
        Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
        Dom filter jag har är igång (Eheim 2080 pro 3 och en cirkpump på 3500 l/h) men jag har läst här på forumet att ytterfilter inte filtrerar bort kalk.
        Men jag får väl rengöra det nya filtret ofta och se om det blir bättre...
        Har du fisk i akvariet ännu?
        Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

        Kommentar

        • Jerry_ciklid
          • January 2008
          • 476

          #5
          Japp, det är fisk i, Malawi.

          Kommentar

          • Hogan1
            • August 2008
            • 323

            #6
            Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
            Japp, det är fisk i, Malawi.
            Om ingen har något bättre förslag så menar jag att det bara är att vänta på att den biologiska filtreringen skall komma igång och då blir vattnet klarare.
            Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

            Kommentar

            • Jerry_ciklid
              • January 2008
              • 476

              #7
              Det är faktiskt klarare idag. Kanske tack vare filtreringen. Men det är bara att vänta å se...
              Tack för svar.

              Kommentar

              Arbetssätt...