fortfarande grummligt vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    fortfarande grummligt vatten.

    Nu snart efter 3 veckor, har jag ännu grummligt vatten i mitt nystart. Vad beror detta på? Börjar bli less detta, och vill få vattnet klart. Har gjort vattenbyten, det hjälper inte. Filtret står igång, men händer inget där heller. Vad är det som gör att vattnet aldrig blir klart?
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    Jag har ett jordbottenakvarium som har lite grumligt vatten. Små jordpartiklar mättar skumgummit i filtret och släpper efter hand så att vattnet grumlas. Idag satte jag dit ett hemmabyggt förfilter med vadd. Vattnet tycks bli mindre grumligt nu och vadden är redan brun efter bara några timmar! Förhoppningsvis kan ett finare filter ta bort dessa partiklar. Du kanske också har problem med partiklar i vattnet eller så är det infusorier.
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      Ursprungligen postat av MattiasL
      Jag har ett jordbottenakvarium som har lite grumligt vatten. Små jordpartiklar mättar skumgummit i filtret och släpper efter hand så att vattnet grumlas. Idag satte jag dit ett hemmabyggt förfilter med vadd. Vattnet tycks bli mindre grumligt nu och vadden är redan brun efter bara några timmar! Förhoppningsvis kan ett finare filter ta bort dessa partiklar. Du kanske också har problem med partiklar i vattnet eller så är det infusorier.
      Jaggjorde vattenbyte idag, och det har blviit bättre.. =) men jag ska testa med nytt filter ska nog ändå köpa nytt. så får väl se hur det blir. Ska iaf göra ett till vattenbyte imorn, och om det är infusioner i vattnet, så ska karet mörkläggas i 2-3 dagar. är du bra på vatten?

      Kommentar

      Arbetssätt...