Bakterier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gson71
    • July 2008
    • 3

    Bakterier

    Hej! Jag ska montera en bakgrund btn i mitt Juwel 300,det kommer ju att ta ett tag att göra detta,så jag undrar om man kan ta ut filtermaterialet som är inkört, och lägga det löst i ett litet kar så länge utan att bakterierna dör?
  • xlnt4ever
    • June 2008
    • 115

    #2
    Varför inte ställa ner pumpen i karet och starta den, eller om karet är för litet ställ pumpen igång i en hink jag stänger av min max 15 min vet inte om det är för mycket men förjer gärna råd om jag gör fel =)
    Fiskoholic


    Kommentar

    • gson71
      • July 2008
      • 3

      #3
      Glömde skriva att juwels pump sitter fast i karet,så jag måste ta ur filtret. Men om jag lägger filtren löst i ett litet kar plus en liten pump så det cirkulerar, fungerar det då tror ni?

      Kommentar

      • xlnt4ever
        • June 2008
        • 115

        #4
        Inte så hemma på juwel men går det inte att ta loss locket med pump och ställa ner det nånstans borde ju gå annars får du väll göra som du tänkt.
        Fiskoholic


        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Juwelpumpen får du enklast loss med en bit stark fiskelina som du virar runt ett par blyertspennor och använder som såg, när den sen är loss stänger du av och lyfter ur pumpen med filter och allt och ställer i en spann eller det akvarium som du ska ha dom fiskar som nu är i din juwelbalja.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          Arbetssätt...