Operation akvarieflytt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Galne-Gurra
    • April 2008
    • 1080

    Operation akvarieflytt...

    Operation akvarieflytt är avslutat med ett bra resultat,nu kan vi tapetsera och måla om tv rummet.
    Samt göra plats det kommande 540 liters CA akvariet,som skall inhandlas inom en snar framtid.
    Men hur skall jag räkna vattnet i 325 liters karet,ytterfiltret var avstängt i 4 timmar,sköljde inte gruset,slammet på botten av akvariet fick vara kvar.
    Plus att ca:60 liter av det gamla vattnet som fiskar och växter förvarades i åkte i karet.
    Tillsatte vattenberedningsmedel,växtnäring och salt för resterande 250-260 liter vatten.
    Kommer vattnet att vara som inkört eller blir det en nitrit topp om någon vecka?
    Senast redigerad av Galne-Gurra; 05 July 2008, 17:34.
    http://web.telia.com/~u22310064/index.html
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    #2
    nä jag tror inte att det kommer att bli nån nitrit eftersom du varken rörde filtret eller sanden där alla viktiga bakterier finns.
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Jag har gjort som du (förutom vattenberedningsmedel och salt vilka jag aldrig använt)vid varje flytt av mitt 450, och det är 3ggr och innom en månad blir fjärde.
      Jag har inte haft några som helst problem med det.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...