Easy Life - Flytande filtermedium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Easy Life - Flytande filtermedium

    Ja som det står i topic så har jag ett Easy Life - Flytande filtermedium, som används för att tillsätta goda bakterier i start? om jag inte har helt fel.

    Den gör även vattnet kristalklart, så min fråga lyder:
    Kan jag hälla i lite sånt när akvariet är igång och det är fiskar i? (bara för att få vattnet lite klarare.)

  • MagArne
    • December 2006
    • 424

    #2
    Vattnet blir först grummligare av Easy Life FFM men efter ett dygn avtar det och vattnet ska bli klarare än innan. Det går att tillsätta Easy Life när man vill men lämpligast är vid vattenbyte.

    Jag testade Easy Life för ett år sedan och det fyngerade bra för mig. Vattnet var väldigt klart men svårt att säga om det berode på Easy Life eller inte.

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Finns det inte Easy life som vattenberedningsmedel? Det Easy life jag köper använder jag som beredningmedel iaf.

      Kommentar

      • Marisch
        • June 2006
        • 370

        #4
        Jag använder Easy Life FFM. Jag tillsätter alltid det i det nya vattnet vid vattenbyte. Jag tycker det fungerar bra. Du kan utan risk prova att tillsätta det om vattnet är grumligt. (kom ihåg att skaka flaskan först). Vattnet blir först dimmigt när man tillsätter det. Grumligheten försvinner efter några timmar upp till några dagar beroende på hur mycket smittämnen som finns i vattnet. Men det har du säkert redan läst på flaskan.
        720 liter160 liter102 liter54 liter

        Kommentar

        • ciklidcollector
          • April 2008
          • 1111

          #5
          Easy life FFM funkar även till inomhusdamm.
          -=Amatörbiologen=-
          Amerikanska Ciklider

          Kommentar

          • MattiasL
            • September 2006
            • 1479

            #6
            Jag upplever detta som ett väldigt bra beredningsmedel och ammoniumreducerare. Jag blev faktiskt förvånad hur snabbt mitt akvarium blev av med alger efter det att jag kört medlet några veckor.
            Qui audet adipiscitur!

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #7
              Veckans goding!

              Ursprungligen postat av Marisch
              Jag använder Easy Life FFM. Jag tillsätter alltid det i det nya vattnet vid vattenbyte. Jag tycker det fungerar bra. Du kan utan risk prova att tillsätta det om vattnet är grumligt. (kom ihåg att skaka flaskan först). Vattnet blir först dimmigt när man tillsätter det. Grumligheten försvinner efter några timmar upp till några dagar beroende på hur mycket smittämnen som finns i vattnet. Men det har du säkert redan läst på flaskan.
              Smittämnen?
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • Charlottis
                • December 2007
                • 579

                #8
                Ursprungligen postat av Gaffel
                Smittämnen?
                Ja? Har man mycket av dessa i vattnet blir vattnet grumligt längre efter man tillsatt Easy life. Har man mindre, blir vattnet bara lite grumligt en kort stund.

                Kommentar

                • Lasse
                  • October 2002
                  • 1965

                  #9
                  Ursprungligen postat av Charlottis
                  Ja? Har man mycket av dessa i vattnet blir vattnet grumligt längre efter man tillsatt Easy life. Har man mindre, blir vattnet bara lite grumligt en kort stund.
                  Har du så mycket smittämne i dit kar så att du kan se det som en dimma så skall du slänga ut det genast - det är farligt både för mäniskor och djur i så fall - tro inte på all reklam

                  MVH Lasse
                  Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                  Kommentar

                  • Sakura
                    • January 2009
                    • 34

                    #10
                    Ursprungligen postat av beerzon
                    Ja som det står i topic så har jag ett Easy Life - Flytande filtermedium, som används för att tillsätta goda bakterier i start? om jag inte har helt fel.

                    Den gör även vattnet kristalklart, så min fråga lyder:
                    Kan jag hälla i lite sånt när akvariet är igång och det är fiskar i? (bara för att få vattnet lite klarare.)
                    Jag har kört med Easy Life under ett halvår nu och det fungerar väldigt bra, rekomenderas varmt . Du kan utan problem tillsätta det i ett redan igångsatt kar utan att det skadar något.

                    Som redan nämts kan det bli grumligt upp till ett par dygn men sedan blir vattnet kristallklart .

                    Lycka till // Sakura
                    Omtanke om djuren är intimtförknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en godmänniska. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel." /Buddha

                    Kommentar

                    • Charlottis
                      • December 2007
                      • 579

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lasse
                      Har du så mycket smittämne i dit kar så att du kan se det som en dimma så skall du slänga ut det genast - det är farligt både för mäniskor och djur i så fall - tro inte på all reklam

                      MVH Lasse
                      Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Vad ska jag slänga ut? Vattnet eller medlet? Det är inte farligt för varken människor eller djur, jag har bara positiva erfarenheter av det. Mitt vatten är inte grumligt längre än några minuter, precis som med vilket vattenberedningsmedel som helst.

                      Kommentar

                      • flocki
                        • April 2008
                        • 273

                        #12
                        Använder detta medel sen ca 1 halvår tillbaka i samband med vattenbyte.
                        Måste säga att jag bara har positiv erfarenhet av det.
                        Min anledning var mest som vattenberedningsmedel för att mina Apistogramma skulle må bättre.

                        Kommentar

                        • Gaffel
                          • December 2007
                          • 6200

                          #13
                          kom o köp kom o köp konserverad gröt!

                          Hihihi.. ha så skoj Lasse.. hihi.. aj min mage.. den är nog proppfull av "smittämnen" den.. Får ta fram flaskan med fernet, ska tydligen va bra mot smittämnena den med!
                          Life's a bitch and then you die..
                          "I might be right handed but im always left-winged"
                          Skriv på!

                          Kommentar

                          • Flaxss
                            • November 2008
                            • 1718

                            #14
                            Ursprungligen postat av Charlottis
                            Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Vad ska jag slänga ut? Vattnet eller medlet? Det är inte farligt för varken människor eller djur, jag har bara positiva erfarenheter av det. Mitt vatten är inte grumligt längre än några minuter, precis som med vilket vattenberedningsmedel som helst.
                            inte medlet som är farligt. utan den ''Londondimman'' som är full med smittämnen.

                            Kommentar

                            • Charlottis
                              • December 2007
                              • 579

                              #15
                              Ursprungligen postat av Gaffel
                              Hihihi.. ha så skoj Lasse.. hihi.. aj min mage.. den är nog proppfull av "smittämnen" den.. Får ta fram flaskan med fernet, ska tydligen va bra mot smittämnena den med!
                              Come again?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...