Varmt i karet ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kikkipikki
    • May 2008
    • 85

    Varmt i karet ?

    Har jag drömt, men kan jag lägga i isbitar om det är för varmt i karet
    Slöjstjärt,balongguppisar...

  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    #2
    Ursprungligen postat av kikkipikki
    Har jag drömt, men kan jag lägga i isbitar om det är för varmt i karet
    Slöjstjärt,balongguppisar...

    Det kan du säkert men annars kan du testa med kylda petflaskor. (Håll koll bara så att tempen inte rasar för mycket)
    Mindre dramatiskt är att lätta lite på täckglaset om du nu har ett samt öka på ytrörelserna. Stäng av eventuell värmealstrande ljuskälla.
    Är det bara frågan om en tillfällig värmetopp så är det ju bara att göra ett delvattenbyte med aningen svalare vatten. Det finns många knep som man kan använda för att dra ner tempen men isbitar har jag faktiskt inte testat själv bör jag påpeka. Någon annan har säkert...
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      #3
      Ursprungligen postat av kikkipikki
      Har jag drömt, men kan jag lägga i isbitar om det är för varmt i karet
      Slöjstjärt,balongguppisar...

      Isbitar funkar ok. Annars plastpåse med is eller ovanstående tips.

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Norpis
        • November 2004
        • 305

        #4
        Jag kör med en liten fläkt som ligger och blåser mot vattenytan.
        På så sätt avdunstar lite mer vatten än vanligt och jag får ner temperaturen ett par grader...

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Om ni har ytterfilter så fungerar det även att placera ytterfiltret i en tillräckligt stor hink(murarhink), ställ kylklampar i hinken runt filtret och fyll på med vatten.

          Själv ska jag kröka till en slinga av en meter prisolrör och placera i min 12V Igloo kylväska, borde kunna hålla nere temperaturen med ett par grader.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • kikkipikki
            • May 2008
            • 85

            #6
            Ursprungligen postat av A C-son
            Det kan du säkert men annars kan du testa med kylda petflaskor. (Håll koll bara så att tempen inte rasar för mycket)
            Mindre dramatiskt är att lätta lite på täckglaset om du nu har ett samt öka på ytrörelserna. Stäng av eventuell värmealstrande ljuskälla.
            Är det bara frågan om en tillfällig värmetopp så är det ju bara att göra ett delvattenbyte med aningen svalare vatten. Det finns många knep som man kan använda för att dra ner tempen men isbitar har jag faktiskt inte testat själv bör jag påpeka. Någon annan har säkert...
            hmm jag som trodde det var giftigt att peta ner petflaskor i karet. Men det var ju bra att det fungerar då. Man vill ju inte ta dö på dom små liven
            Gubben blir nog sur när han vill ha en kall dricka å undrar var isen e

            Kommentar

            • kikkipikki
              • May 2008
              • 85

              #7
              Ursprungligen postat av NIC
              Isbitar funkar ok. Annars plastpåse med is eller ovanstående tips.
              oxå en bra lösning. Tackar

              Kommentar

              • kikkipikki
                • May 2008
                • 85

                #8
                Ursprungligen postat av Norpis
                Jag kör med en liten fläkt som ligger och blåser mot vattenytan.
                På så sätt avdunstar lite mer vatten än vanligt och jag får ner temperaturen ett par grader...
                hmmm då blir nog katten lycklig men annars var det en bra idé. Men jag har hoppande zebrafiskar med guppis, iof kan man kanske då ta bort lite vatten. Så att det inte är fullt ända upp....

                Kommentar

                • kikkipikki
                  • May 2008
                  • 85

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gaffel
                  Om ni har ytterfilter så fungerar det även att placera ytterfiltret i en tillräckligt stor hink(murarhink), ställ kylklampar i hinken runt filtret och fyll på med vatten.

                  Själv ska jag kröka till en slinga av en meter prisolrör och placera i min 12V Igloo kylväska, borde kunna hålla nere temperaturen med ett par grader.
                  WOW vad du grejjar å fixar
                  Har inte så stora kar, 45L + 38L
                  Hur stort kar har du ?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...