Sänka Ph Värdet ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Sänka Ph Värdet ?

    Hej i mitt kar jag jag ungefär 7,5 i ph och jag ska ha fiskar som tål mellan 6,5 till 7,5 så jag vill säkra det lite till 7,0 hur gör man för att sänka ph värder i vattnet ? mvh simon
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Torv eller CO2 med dålig avluftning..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Vic
      • November 2006
      • 1533

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Torv eller CO2 med dålig avluftning..
      ..är lite för avancerat för att bara sänka pH:t från 7,5 till 7.
      Prova lite rötter i första hand. Sen kan man ha löv i, fast dessa får man byta efter några veckor.. Det snabbaste och lättaste är ändå att köpa ekextrakt i butiken.
      Mvh Viktor


      Apistogramma för hela slanten!

      Kommentar

      • Simon--B
        • May 2008
        • 720

        #4
        Ursprungligen postat av Vic
        ..är lite för avancerat för att bara sänka pH:t från 7,5 till 7.
        Prova lite rötter i första hand. Sen kan man ha löv i, fast dessa får man byta efter några veckor.. Det snabbaste och lättaste är ändå att köpa ekextrakt i butiken.

        Okej jag har redan 2 stora rötter :P Men kanske kan köpa en till så sänks det kanske lite :P

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Ursprungligen postat av Simon--B
          Hej i mitt kar jag jag ungefär 7,5 i ph och jag ska ha fiskar som tål mellan 6,5 till 7,5 så jag vill säkra det lite till 7,0 hur gör man för att sänka ph värder i vattnet ? mvh simon
          Om du inte planerar att odla i någon större skala så tycker jag att du ska strunta i att meckla med ph-värdet. Ett stabilt ph är mycket bättre för dina fiskar än ett för just den fisken korrekt värde och ju mindre micklande ju stabilare värden.
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #6
            Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
            Om du inte planerar att odla i någon större skala så tycker jag att du ska strunta i att meckla med ph-värdet. Ett stabilt ph är mycket bättre för dina fiskar än ett för just den fisken korrekt värde och ju mindre micklande ju stabilare värden.
            Okej vad bra

            Kommentar

            • Solid
              • August 2007
              • 734

              #7
              Jag har just nu tredje omgången rom på Nyckelhålsciklider i pH 8, inget att rekkommendera, men de flesta fiskar mår bra även i fel pH.

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Ursprungligen postat av Solid
                Jag har just nu tredje omgången rom på Nyckelhålsciklider i pH 8, inget att rekkommendera, men de flesta fiskar mår bra även i fel pH.
                Okej

                Kommentar

                Arbetssätt...