oljigt vatten??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SofiaBlomberg
    • February 2008
    • 59

    oljigt vatten??

    Vad beror det på om vattenytan ser oljig ut?
    Nu ska vi se sa den blinde till den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Garanterat maten. Vad matar du med?
    Har oljig hinna till och från i ett av karen här. Det som skiljer det från de övriga är att jag har gått om malar i det karet som äter algtabletter och grönsaker (och vanliga flingor och frysmat) så det står härliga till. I de andra karen matas det med annat..
    Vet inte exakt vad i maten som är boven däremot. För nämligen inga problem med "proteinhinnor" i det karet. Det får vi däremot till och från i de andra.. *S*

    Ingen fara iaf.
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • SofiaBlomberg
      • February 2008
      • 59

      #3
      Ursprungligen postat av Dysnomia
      Garanterat maten. Vad matar du med?
      Har oljig hinna till och från i ett av karen här. Det som skiljer det från de övriga är att jag har gått om malar i det karet som äter algtabletter och grönsaker (och vanliga flingor och frysmat) så det står härliga till. I de andra karen matas det med annat..
      Vet inte exakt vad i maten som är boven däremot. För nämligen inga problem med "proteinhinnor" i det karet. Det får vi däremot till och från i de andra.. *S*

      Ingen fara iaf.
      Jag matar med röda mygglarver ,ciklid sticks och flingfoder.
      Så det är alltså inte farligt?
      Nu ska vi se sa den blinde till den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.

      Kommentar

      • Millmir
        • February 2008
        • 266

        #4
        Jag fick en hinna på mitt ena kar när jag satte i ett nytt ytterfilter som jag inte sköljde först. Så det behöver inte alls vara maten.
        Mvh Calle
        -------------------------------------------------
        720 SA 170 T 54 A

        Kommentar

        • Nilsrolf
          • November 2006
          • 549

          #5
          Har det i ett akvarium som bara innehåller växter, ingen mat. Aldrig sett förut, såg det för en stund sedan, å andra sidan göder jag det lite med gödning som bl a innehåller vad jag förstår nitrat m m exakt vad det nu är mer, fiskavfalls"produkter", har kanske med "avfallet" att göra

          Kommentar

          • Per b
            • May 2008
            • 14

            #6
            Har precis fått det i mitt kar också när jag satte in växter men det kom ett par dagar efter det.

            Kommentar

            • akino
              • January 2008
              • 146

              #7
              brukar kunna gå bort när man riktar utblåset mot ytan och höjer cirkulationen där.

              H.

              Kommentar

              • mange016
                • May 2006
                • 341

                #8
                Går även att lägga tidningspapper på ytan för att få bort det !

                Kommentar

                Arbetssätt...