Koka vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Koka vattnet?

    Ska byta vatten i mina kar nu. jag vet att man inte ska ta varmt vatten ur kranen. Men är det helt okej om jag kokar lite vatten och blandar med det kalla? Vill inte få sådan stor skillnad i temp.
    Mvh Patrik
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Bor du i ett nyare hus som inte har kopparledningar eller kopparrör i varmvattenberedaren så är det ingen fara att köra med ljummet vatten vid vattenbyten. Jag gör det i mina kar och det funkar fint, men är man osäker är det bättre att låta bli.
    Visst kan du spä ut det kalla vattnet med kokt vatten men det blir en del jobb för dig, men gör du inga jättestora vattenbyten så sjunker inte tempen jättemycket så att det behövs.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Du kan också fylla en hink med vatten och låta den bli rumsvarm över natten. Det spar energi.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        Ursprungligen postat av MattiasL
        Du kan också fylla en hink med vatten och låta den bli rumsvarm över natten. Det spar energi.
        Jo jag tänkte göra det igår, men det blev inte så. Jag kokade upp lite vatten och la ner i hinken, blev inte så stor skillnad nu.
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Kör bara kallt när jag bytar vatten,det får fiskarna att leka bättre eftersom det blir en förändring i vattnet.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av MattiasL
            Du kan också fylla en hink med vatten och låta den bli rumsvarm över natten. Det spar energi.
            Men om du ska byta 100L vatten hur gör man då??
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              10 hinkar?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Ursprungligen postat av ansjo
                10 hinkar?
                Ja precisjag har alltid undrat det hur dem gör som skriver att dem har det i hinkar innaneller dem har kanske det inte det så ändå så att dem fuskar kanske med slangen
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                Arbetssätt...