vita varelser i mitt akvarium!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlupBlup
    • August 2007
    • 29

    vita varelser i mitt akvarium!!

    Hejsan!

    Idag så upptäckte jag något väldigt underligt, jag var och kollade på mina gupies( för att försöka gissa mig till vilka som kanske skulle bli hanar och vilka som skulle kanske utvecklas till honor :P hehe) men så såg jag på fram rutan en vit liten underlig varelse...som är så liten att man kanpt kan se den...först så trodde jag att det bara var någon luft bubbla eller nått...men den rörde sig längst runtan mot ströms.

    När jag kolla närmare så såg jag en annan och en annan...dem ser ut som små löss som typ simmar, men sen så såg jag en som var något större och denna såg ut som en artemia yngel!!

    jag är lite skarj för artemia kan juh inte leva i söt vatten så vitt jag vet, så därför hoppas jag på att ni kanske kan hjälpa mig...


    ps: jag hoppas jag posta tråden på rätt ställe
    ds

    Tack på förhand!
    Senast redigerad av BlupBlup; 20 March 2008, 21:22.
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #2
    Tids nog dyker det upp många små spännande djur i akvariet. Det är helt naturligt, och de flesta är helt ofarliga - kanske desutom lite intressanta. Många är nyttiga och några tyder på ett här matas det lite för mycket. Det du har sett är troligen cyclops eller musselkräftor. Ingen av dom kan skada ett nyfött guppy-yngel.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13135

      #3
      det är små ofarliga vattenloppor som brukar hålla till mest vid filtret!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • BlupBlup
        • August 2007
        • 29

        #4
        Ooook!!

        Jaha, men då kan jag pusta ut för jag var rädd pga att jag mistänkte att dt var nåhon sorts parasiter som simmade och hade party i mitt akvarium...men det är juh bra tt så inte är fallet

        tack för snabba svar!

        Kommentar

        Arbetssätt...