Grumligt vatten i nystartat akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pumpen
    • April 2008
    • 6

    #16
    syrerikt vatten

    Ursprungligen postat av Sanra
    Hej, jag bara tycker att jag stöter på problem hela tiden... Men, när jag vaknade igår morse så upptäckte jag att vattnet i mitt akvarium var grumligt och det luktade illa om de. Det gör de fortfarande men mina fiskar mår bra. Dom simmar och har sig som dom brukar göra.
    Men vad ska man göra åt de? Ska man byta ut lite av vattnet eller bara låta det vara?
    Jag gjorde som dom i djuraffären sa, att man skulle mata mindre för jag hade troligtvist matat dom för mycket och för många gånger under dagen.
    Men hur får man bort de grumliga?

    Tacksam för svar!
    /Sanra som bara stöter på problem..
    När jag byter vatten c:a 33% varannan vecka brukar vattnet se ngt. mjölkigt ut. Detta försvinner efter 1-2 dagar , beror oftast på att jag använder rent kranvatten , det clor som numerá finns i "vårt" kranvatten är bundet, och inte skadligt, luktar heller inte, men är väldigt syrerikt. De små luft partiklana gör att vattnet ser ut att ha samma färg som sanden och bakgrunden , om Du har ngn. sådan. Så länge fiskar och växter trivs behöver Du inte bekymra dig.
    En pump ,som suger åt sig " skiten " är alltid bra . mvh. Pumpen

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #17
      Sandra, har du lust att berätta hur länge du haft i gång akvariet(med fiskar i), vilken typ av filter du använder(modell/liter per timme osv) hur många liter det är på samt vilka fiskar, växter stenar och rötter du har?

      Den dåliga lukten är antagligen en indikator på att du matat för mycket, den gula färgen kan vara en rot som färgar av sig men eftersom jag inte vet hur länge sedan det är som du startade upp kan jag inte svara på det.

      Var uppmärksam på hur fiskarna beter sig dom närmsta dagarna och kika extra noga på hur fort dom andas.

      Ett viktigt tips, följ ansjos råd och dessutom låser du in fiskmaten i kylskåpet och matar INGENTING på 2-3 dagar, det klarar dom utan några problem..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #18
        Som sagt, om du svarat på frågan istället för att posta 4 nya trådar i lika många avdelningar så hade vi sluppit både dig och dina %#@~* ditt FORUMTROLL!
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Lamer
          • February 2008
          • 21

          #19
          Ursprungligen postat av Gaffel
          Som sagt, om du svarat på frågan istället för att posta 4 nya trådar i lika många avdelningar så hade vi sluppit både dig och dina %#@~* ditt FORUMTROLL!
          Gaffel du verkar inte vara den ödmjukaste i detta forum, svara inte på nya trådar om det stör dig!!!!
          343L Tropheus sp. Black "Pemba"

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            #20
            Gaffel har helt rätt i det här fallet. Det är ett troll
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            Arbetssätt...