Växtbiofilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Ville bara tacka för alla svar!!!<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Tack själv! Väldigt bra idé - berätta hur det går!

    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Har sett i min akvarieaffär ganska små pumphuvuden som nog skulle passa. Hur många l/h tror ni man ska ha?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det spelar nog ingen större roll, bara det är tillräckligt så det inte blir syrefritt kring rötterna. Jag har en liten 240L/h powerhead avsedd för såna där små inomhus-fontäner - med tryckförlusterna som blir i slangar etc skulle jag kunna tänka mig att den vore lagom.

    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Har också tänkt på det där med att det skulle kunna rinna över.
    Skulle det räcka med att ha ett sådant nöd-overflow som Mike skriver om eller ska man ha något elektroniskt överflödesstopp?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Den frågan överlämnar jag till folk som är bättre på att planera sånt här än jag.

    Keep us posted!
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • masse_86
      • January 2003
      • 301

      #17
      Nu är det bara det stora problemet kvar!

      Att övertala min pappa om att få bygga den. Han tror väl att jag inte ska klara det.

      Men, men han trodde nog inte att jag skulle klara av att bygga min nya lysramp heller, men där överbevisade jag honom med råge. Den blev väldigt bra!

      Det mesta går att fixa själv!!!
      //Masse
      Det mesta går att fixa själv!!!
      //Masse

      Kommentar

      Arbetssätt...