Stopp i pump,hur göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • B0bban
    • February 2007
    • 168

    Stopp i pump,hur göra?

    tjoho

    några på forumet vet om att jag bytt från ett 110 liters juwel kar till ett större,dvs ett 240 liters juwel Rio kar
    allt verkar gått bra (visserligen bara varit igång i 5 dagar nu) gjorde som så att jag tog allt vatten från de lilla karet o körde över i 240 litaren sedan kramade jag ur de bägge filterna jag hade i 110 liters karet,dvs juwels std filter + ett Fluval3+ filter.
    De blev väldans mycket skit på botten men de tog bara 1 dag sen satt de i pumparna.
    Nu dag 5 så flåsar juwel pumpen på lika bra som tidigare ( i princip) men de är bonn stopp i fluval3+ pumpen som bara fiser lite på ytan jämnfört med när filterna är rena.
    hur ska jag göra nu,ska jag krama av filtermattorna i karet igen? så skiten lägger sig på botten lr räcker de att krama ur dem 1 ggn sedan köra dem under kallvatten så jag får bort den värsta skiten.
    har ancistrus yngel i karet nu me så jag vill inte sabba nått för dem.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Krama ur Fluvalpumpen i Juwelen, vet jag.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • B0bban
      • February 2007
      • 168

      #3
      hade de som en tanke men till slut så blir ju även juwel pumpen full,o vad gör man då? visserligen är de det fina filtret som sätter igne först så.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        När de båda har satt igen, så har du förhoppningsvis så mycket bakterier i båda pumparna att de snabbt växer till sig igen, när du till slut rengör filtrena. Det är nu i början som man ska dra sig för att rengöra filtren i onödan...när de väl är igång kan man göra det när man ser att de tappar sprutt.

        Ett tips är att inte rengöra båda samtidigt, då har du åtminstone ett filter som går på full effekt.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          krama inte ur för mycke bara då det kommer massa gojs o skit som ger dig motsats effekt
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          Arbetssätt...