Ska detta ses som överbefolkat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vmax4ever
    • April 2005
    • 198

    Ska detta ses som överbefolkat?

    375L
    Växter:
    9st cabomba
    9st vattenpest
    10st polysperma
    5st anubias
    6st vallisneria


    Fiskar:
    2st Pleco L023
    2st Marmorgurami
    2st Palletciklider
    20st Tigerbarber
    30St kardinaltetror

    Ska detta som sagt räknas som överbefolkat? kör med 20% delbyte var 14:e dag med pmdd då vid bytet, har inte fått mitt droppkitt ifrån jbl än så vet ej värden, dock mår alla fiskar bra och växterna håller fin färg, men med antagligen en liten brist utav Kalium(Fe)

    Så synpunkter?
    Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Nej.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      #3
      mitt kar då ett 72l med: 2 paletter 1 mollyhona och 5 sebrafiskar.
      överbefolkat?

      det är ett Walstad

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Nej, inte på långa vägar överbefolkat, vill du kan du tillochmed öka på med några fler mollys och sebror - MEN 72 liter är lite trångt för paletter. Det går bra så länge paret är harmoniskt, men blir paret osams, vilket palettpar ofta blir, kommer det att gå illa för honan.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • sting
          • September 2007
          • 481

          #5
          blir dem osams är jag berädd att flytta dem. men jag tror att det är hanen som kommer få styk då..(okej jag är nästan säker)

          Kommentar

          • sting
            • September 2007
            • 481

            #6
            och sebrafiskarna skulle jag köpa fler efter ett tag men sen så var de en/ett par lekpar
            så det har inte blivit av.. men jag ska nog köpa fler. tror du att det går att ha pansarmalar med dem?
            /sting

            Kommentar

            Arbetssätt...