Vattenvärden ok men?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus79
    • August 2007
    • 146

    Vattenvärden ok men?

    Hejsan! Har ett par lejonhuvudsciklider som har slutat äta. Vattenvärdena ser ok ut.(nitrat vet jag ej eftersom jag inte har något sådant test) har testat byta temperatur i vattnet men ingen förbättring. De andra fiskarna jag har är det ingen skillnad på. Cikliderna var verkligen helt galna när dom åt tidigare men nu så tuggar dom på mygglarverna och spottar sedan ut dem och upprepar detta ett par gånger tills dom ger upp. Nån som vet?
    Mvh Marcus
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Prova att byta foder?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Marcus79
      • August 2007
      • 146

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Prova att byta foder?
      Har testat detta också men utan resultat.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Hm. Ibland kan fiskar matvägra ett tag utan anledning. Men om de inte börjar äta snart, kan det vara något annat på gång. Du märker inga andra skillnader?
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Marcus79
          • August 2007
          • 146

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Hm. Ibland kan fiskar matvägra ett tag utan anledning. Men om de inte börjar äta snart, kan det vara något annat på gång. Du märker inga andra skillnader?
          Inget som jag kan komma på, dom andra firrarna beter sig normalt. Det konstiga är att dom e nyfikna på maten men sen bara tuggar dom o spottar ut den sen. Kör med co2 och pmdd men har ju inte överdoserat med nåt utav dem. Har ingen aning vad det kan vara

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Enda jag kan komma på är att det kan ha varit något med de röda mygglarverna de inte har tålt. Röda mygglarver kommer ofta från smutsigt och förorenat vatten, och det får man med sig i larverna när de fryses...inte så värst hälsosamt.
            I varje fall så avbryt matningen med röda mygg ett tag och hoppas på det bästa. Annars kan det någon lurig inre sjukdom som är felet, och sådana är ofta svåra att bota. Om man vill försöka, så kan man göra det med något antibaktiellt medel, som baktopur, aquafuran eller general tonic. Se bara upp med att behandla hela karet- de där medlen slår ut även de bra bakterierna i filtret!
            Nu har jag inte ens någon mera susning, men lycka till, och hoppas dina firrar börjar äta igen.
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            Arbetssätt...