Snäckdöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jegt
    • March 2006
    • 173

    Snäckdöd

    Jag satte för några dagar sen upp två identiska 75-litersakvarier. Stoppade i växter och rötter, snäckor och några endlers guppy från några andra akvarier. I ena akvariet dog dock alla snäckor omedelbart. Guppyna verkar må finfint. Jag kan inte förstå vad som kan ha hamnat i det ena akvariet och dödat snäckorna men inte i det andra. Har över huvud taget aldrig varit med om att snäckor dött på det sättet. Enda skillnaden jag kan se är att vattnet i akvariet med de döda snäckorna möjligen är lite lite mjölkigt.

    Några idéer?
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Det har hänt oss också tog död på ca 100st äpplesnäckor vid ett vattenbyte.En del snäckor,alla fiskar och räkor överlevde.

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      låter som koppar
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • jegt
        • March 2006
        • 173

        #4
        Hmmm.. det är akvariet som jag fyllde först som är problemet.. vattnet kommer från egen brunn men det första vattnet kan ha stått lite i kopparrör..

        Så jag ska kanske se till att låta vattnet spola ett tag innan jag börjar fylla.

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Vi har ingen koppar då vi har egen brunn och vattnet går igen rening innan det kommer ut ur kranarna

          Thomas
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • jegt
            • March 2006
            • 173

            #6
            Nått skumt är det helt klart med vattnet. Har kommit fram till att det inte går att kläcka artemia i det heller. Inte ens med vatten som stått och luftat några dagar. Tar jag däremot vatten från nått av akvarierna så går det bättre.

            Kommentar

            Arbetssätt...