Grumligt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pear
    • September 2007
    • 256

    #16
    Jag körde med ett extra innerfilter med fin vadd i som stöttning till mitt Fluval ytterfilter under den första veckan. Vattnet klarnade upp betydligt. Sedan när vattnet är klart och fint plockar jag bort innerfiltret. Sedan kommer bara pumpen gå bakom min BTN som cirkulation, lätt att koppla på ett filter på pumpen om filtreringsstöttning behövs.
    PETER
    240L Saltvatten
    Terrarie

    Västerås

    Kommentar

    • Klinten
      • July 2007
      • 1313

      #17
      - Har fått lite "smådis" i alla mina burkar som jag startat (efter några dagar) men jag har bara låtit burken stå och efter ytterliggare några dagar har det klarnat upp.

      (Annars kan man "låna" lite filtermaterial från något annat innerfilter som varit i gång - brukar funka oxo)
      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

      Kommentar

      • Pear
        • September 2007
        • 256

        #18
        Mitt klarnade hyfsat med ett extra innerfilter i två dygn. Nu är filtret borta så får vi se om det håller sig fint eller kanske blir bättre ändå. Tips hur har ni andra gjort vid smådis i vattnet?
        PETER
        240L Saltvatten
        Terrarie

        Västerås

        Kommentar

        • Pear
          • September 2007
          • 256

          #19
          Uj Uj! Ja nu har karet gått utan extrafiltret ett tag och smådiset kommer tillbaka i dom övre och mellan regionerna i karet,,,,!
          Mitt kar har nu gått i två veckor och några dagar och inte en alg, inte ens brunalger. Kan det bero på att karet står i nästan obefintligt solljus endast svagt dagsljus. Står längt in i mitt vardagsrum och dit når inte solen.
          Vad tror ni.
          PETER
          240L Saltvatten
          Terrarie

          Västerås

          Kommentar

          Arbetssätt...