Hjälp smutsig vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisksås
    • July 2007
    • 14

    Hjälp smutsig vatten.

    Hur kan man få kristall klar vatten? jag har precis startat ett akvarium. Jag har precis byt vatten, tömd den hel
    och hålet men efter en dag så vattnet blev smutsig igen, så byter jag vatten igen samma sak händer och jag börja tröttna på att bära hink vatten i lägenhet fram och tillbaka , nån som har nån tips?

    min pump är igång
    hela tiden under kväll också, jag har gjord ren pumpen, byt filtret och mata fiskar bara en gång om dan. Pumpen är ställ på högsta hastighet.

    och jag har köp nån kol burk som man ska lägga på ett filter bag och sedan knyter runt sin pump men det hjälper inte heller.
    Link till kol http://www.aquatic-nature.be/2eng_filtering.html
    Link till Smutsig Akvarium vatten http://img371.imageshack.us/img371/3581/img2369jm1.jpg




    min Akvarium är 60l
    Mina fiskar
    3 Blödande hjärta
    2 Svärd bärare
    3 Regnbåg Fisk
    2 Dvärg Gurami
    1 Mal
    1 växt eller rättare sagt en bunt av en växt
  • åheim
    • April 2006
    • 13135

    #2
    tålamod min vän när akvariet kommer i biologisk balans och filtret är inkört ordentligt så kommer alla dessa partiklar som nu flyger runt i karet att brytas ner och man får sen ett klart vatten! viktigt är att du inte gör så stora vattenbyten, ca20% i veckan brukar vara lagom! Rengör INTE filtret om det verkligen inte behövs, när flödet från pumpen är märkbart färsämrat först då är det dax att rengöra det och gör det i en hink med akvarievatten!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Och diset i vattnet kommer ursprungligen från sanden och det blir på detta viset hur mycket man än tvättar den.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Sarah_S
        • August 2007
        • 3

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Och diset i vattnet kommer ursprungligen från sanden och det blir på detta viset hur mycket man än tvättar den.
        Hur lång tid tar det innan diset lägger sig?

        Kommentar

        • legob
          • May 2007
          • 642

          #5
          För mig tog det 3-4 dagar innan vattnet var helt klart. Tålamod är en dygd.

          Kommentar

          • Annagreta
            • July 2007
            • 8

            #6
            Det tar ett par veckor att få rätt bakteriekultur i vattnet,Du byter nog vatten för ofta, och filtret med, men det finns bakterier på flaska att köpa i zoo-affären,lycka till.
            MVH a-g.

            Kommentar

            Arbetssätt...