märkligt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lill_Lena
    • September 2006
    • 173

    märkligt...

    mitt akvarievatten har blivit så kostig i 60 liters...det är inte klart utan ser ut som om det är 10 kg salt i ungefär...väldigt vitgrummligt...har varit så ett par veckor och nu har jag bytt mer än halva akvariet och det ser ut likadant...fiskarna verkar då må bra,,men nånting måste de va..ser inge snyggt ut alls.
    va kan de va? i mtt mindre akvarium ser det helt normalt ut. rengjorde täckglaset för jag skulle se om det var skitet på den som gjorde det, men det blev ingen skillnad.
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    #2
    Det kan vara infusorier små små vattenlevande varelser som gör att det ser ut som om man har hällt i mjölk i karet.

    Är de för många kan de förbruka för mycket syre i vattnet så att det blir syrebrist och det kan skada fiskarna.

    Jag blev av med mina infusorier genom att byta ca 20% av vattnet varannan dag i två veckor ungefär. + Att jag inte matade då infusorier uppkommer vid övermatning, så en veckas fasta med vattenbyten borde fungera.

    Fast sök på infusorier först och kolla så det verkligen är det
    Senast redigerad av morrhoppa; 11 July 2007, 14:33.
    Man blir inte vuxen bara äldre!

    Kommentar

    • Pazappa
      • May 2007
      • 330

      #3
      Det kan vara bakterieblomning också

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #4
        hmm ok. det kan stämma..jag ska inte mata så mycket..eller nå alls, så kanske det blir bättre. tror du aktivt kol tar bort nå?
        på morgonen efter det varit släckt så ser det mindre ut. men jag ska byta lite och lite oftare då så kanske det försvinner...tror det kan va så att det kan bero på övermatning..köpte ett dyrare foder aquatic nature granulates..synd de är så små för det mättar inte mina de lite större fiskarna så bra så då blev det så att man lägger ner lite extra. fördelen med fodret är ju att vattnet inte ska grummla som flingfodret gör. men nåja...

        Kommentar

        Arbetssätt...