Illa luktande akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mussepiggfisk
    • June 2007
    • 15

    Illa luktande akvarium

    Hej

    Jag startade upp ett 60L för ett tag sedan, innan jag satte dit fisk så märkta jag att en av växterna såg lite vissen ut, så jag tog upp denna och den luktade väldigt illa (rutten).
    Min fråga är om jag måste tappa ur allt vatten och starta om eller jag kan fortsätta som det är.
    Tacksam för svar.
    Mvh
    Jerry
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är ingen störra fara om du har plockat upp växten, gör ett vattenbyte på 50% för att vara på den säkra sidan.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Luktar vattnet ruttet är det som sagt läge för stora, kanske upprepade, vattenbyten.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13135

        #4
        nu är det kanske så att det bara är rötterna som har ruttnat pga syrebrist men luktar avkarievattnet OK så behöver du inte göra något åt det!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Metalmaid
          • September 2006
          • 815

          #5
          Innan nån drar förhastade slutsatser...

          Vad har du för bottenmaterial? Grovt grus, fint grus(3-1mm), sand (1-0,3mm typ), pudersand? (Obs! Det är mina riktvärden, inget allmänt vedertaget.)

          Vet du vilka växter du hade?
          Hare bäst...och simma lugnt
          Besök gärna nått av mina nystartade forum:
          http://mariahalsoforum.forum24.se/
          http://www.helpdesken.forum24.se/

          Kommentar

          • Mussepiggfisk
            • June 2007
            • 15

            #6
            Hej

            Gruset är 2-3mm växten vet jag inte, men det var bara en liten del av växten som var rutten vid roten ca:1x1cm.
            Mvh
            Jerry

            Kommentar

            Arbetssätt...