Iprenfisk Hjälp!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annasus
    • June 2007
    • 102

    Iprenfisk Hjälp!!!

    Jag tog hand om min mammas guldfisk i en vecka som jag hade hemma hos mig så hade jag några kompisar här och vi skulle iväg så sa jag till min ena kompis att lägga i en syretablett och idiotiskt nog hade jag en ipren karta bredvid skålen och såklart lyckades hon ta en sån och stoppa i Är detta skadligt för fisken?
  • Xzion
    • June 2007
    • 237

    #2
    Hann den lösas upp eller fiskade du upp den direkt?
    One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
    Nine, ten, never sleep again.


    Kommentar

    • Annasus
      • June 2007
      • 102

      #3
      Nej hela va inte upplöst utan halva ungefär. Så jag fiskade upp de som fanns kvar.

      Kommentar

      • Xzion
        • June 2007
        • 237

        #4
        Äre en skål du har eller ett akvarium? Tänkte på totalt vattenbyte och rengöring osv. Vet inte hur fiskar reagerar på våra piller... Troligtvis mindre bra.
        One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
        Nine, ten, never sleep again.


        Kommentar

        • Annasus
          • June 2007
          • 102

          #5
          Jo de är en 10-liters skål har bytt vatten redan fast fiskens mående vet jag ingenting om hoppas att de inte händer något är ju som sagt inte min firre

          Kommentar

          • Xzion
            • June 2007
            • 237

            #6
            Hoppas det går bra Du kan väll posta ett svar här om ett tag och informera hur den mår
            One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
            Nine, ten, never sleep again.


            Kommentar

            • Annasus
              • June 2007
              • 102

              #7
              Jo gör de kan ju hända mycke va inte så länge sen jag tog ur tabletten utan de va för drygt 2 timmar sen.

              Kommentar

              • Arek91
                • April 2007
                • 165

                #8
                För det första ska du inte ha fisken i en skål. Djurplåger.
                Min zoon : http://www.zoonen.com/minzoon.asp

                Simma lungt / Arek

                Kommentar

                • Annasus
                  • June 2007
                  • 102

                  #9
                  man brukar ha sådana i skål eller ett litet akvarium.. Inte min fisk har egna som inte bor i skål.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Jag tror inte det är någon större fara med en halv tablett i vattnet, Gör ett litet vattenbyte ett par gånger och håll koll på fisken.
                    Fördelen är att h*n slipper huvudvärken!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Annasus
                      • June 2007
                      • 102

                      #11
                      Jo ska göra de men verkar ingen större fara med den som tur är fast man vet aldrig. Tack för svaret

                      Kommentar

                      Arbetssätt...