För många firrar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    För många firrar ?

    har lite problem med nitrit i mitt lilla 20-30literskar men det kankse borer på att mina 50-60 demasoni och saluosi yngel börjar bli lite stora ? en del upp till 4-5cm..

    byter varje dag men är det skadligt för dem att simma i vaten med nitrit ?
    Lyssna inte på mig
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    #2
    Hmm.. min fråga är väl mer om de får plats att simma i det lilla? Antar såklart att de är där för att växa upp, kanske kan du flytta de största till föräldrarna igen? De borde ju inte bli uppätna nu väl?
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.

    Kommentar

    • EvaPeva
      • May 2007
      • 765

      #3
      Håller med fifi, flytta ut dom största nu, yngel på 4-5 cm e ju större än flera olika sorters fiskar & bör absolut inte bli uppätna nu i den storleken.
      Lycka till!
      Mvh Eva

      Kommentar

      • Danne och Anzo
        • May 2007
        • 509

        #4
        Håller med de ovanstående,flytta några till sina föräldrar. Regeln för hur mycket fisk du kan ha är för övrigt 1 liter / 1 cm fisk, lätt att räkna ut ungefär var gränsen går då
        600 Liters Malawi
        129 Liter Saltvatten

        Kommentar

        • mayday
          • November 2005
          • 2085

          #5
          lämna bort dom som är stora för du har väll inte tänkt o spara alla?

          för mycke fisk i ett så litet kar desutom
          ______________________________________________

          "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

          Kommentar

          • 3 guppy
            • February 2007
            • 2068

            #6
            Följer tråden med STORT intresse

            Kommentar

            • rsoderberg
              • February 2007
              • 954

              #7
              Ja det gör jag med

              Kommentar

              • EvaPeva
                • May 2007
                • 765

                #8
                Hej
                Sätt ut här på zoopet de du vill bli av med. Finns ju annonssida här.
                Bättre än att fiskarna ska dö av nitritförgiftning ju :-) Om du alltid får så mkt yngel kanske det vore en ide' att antingen låta allt ha sin gilla gång i originalkaret & intre fiska upp ynglena eller att investera i ett nytt yngelkar. Kanske ett på fler liter. Billiga finns på blocket.se

                mvh Eva

                Kommentar

                • Triggerhappy
                  • April 2007
                  • 377

                  #9
                  Jag testade att flytta över 2 st Saluosi till det större karet, en lite större och en lite mindre, den lite större som inte kan gömma sig har fått lite stryk av dom äldre saluosihonorna som är på den hela tiden.. ändå är den en 4-5cm nu, men den lilla som för det mesta håller sig gömmd verkar klara sig förutom att den var halvägs in i munnen det första som hände när jag släppte i den men den är alldrig framme när jag matar så den växer inte fort.

                  har fått ner nitriten i det lilla akvariet till nästan noll, köpte ett nytt innerfilter och har bytt ut nästan allt vatten i det lilla karet varje dag med vatten från det stora karet.

                  kan ta lite bilder på det lilla någon dag, det är en jäkla massa fisk =) men jag får väl ta och göra något snart..
                  Lyssna inte på mig

                  Kommentar

                  Arbetssätt...