Nyoppstartet akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Nyoppstartet akvarie

    Heisann!

    Jeg har nettopp startet opp et akvarie, og planen er at det skal stå og "gå seg inn" i én måned før fisken kommer oppi. Det er 20 tigerbarber som skal flytte inn der, men det jeg håpte noen kan svare på:

    selv om akvariet har gått seg inn i én måned, vil det bli et lite bakteriesjokk når det plutselig kommer 20 fisk oppi? Vil det fungere bedre om jeg lar for eksempelvis 5 neontetra opp i tanken først i noen dager før tigerbarbene ankommer? Eller har det ingenting å si?

    Håper noen kan svare
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • Katina
    • January 2006
    • 163

    #2
    Hej! Tror det är bättre om du startar med några fiskar först. Kan du inte släppa i 5 tigerbarber först och sen öka på med fem varje vecka... det behövs fiskar för att få bakterierna att komma igång, men inte för mång i början....

    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #3
      Takk for svaret!

      Det var det med å slippe oppi for mange fisker på én gang jeg tenkte på også, men grunnen til at jeg ville la alle tigerbarbene komme dit samtidig, er at jeg er redd et skal bli for mye "krangling" dem imellom om de kommer i puljer.
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      • Richard.R
        • December 2006
        • 1872

        #4
        hur stort akvarie har du? Du kan börja med att sätta i 3 tigerbarber första veckan, andra veckan 3 till osv
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Ska du bara ha tigerbarber? Några corydoras brukar vara bra inkörsfiskar, och de är bra att ha sedan också.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • desiredillusion
            • February 2006
            • 512

            #6
            Takk for svar alle sammen

            Akvariet er på 160 liter, og det skal være rent tigerbarbeakvarie

            Jeg kan ikke så mye om corydoras'ene, og har egentlig ikke lyst til å gå til anskaffelse av disse, ettersom jeg ikke har noe sted å ha dem etter barbene flytter inn, men takk for tipset!
            I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

            Kommentar

            Arbetssätt...