Eldstjärtar sjuka? vad händer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • B0bban
    • February 2007
    • 168

    Eldstjärtar sjuka? vad händer?

    Tja

    Har nu haft mitt kar igång i över 3 veckor,drar historian från början.
    Hade ett 50+ liters kar o bytte till ett som är över 100 liter.
    Tog allt vatten från det gammla karet o lät en ny pump som jag införskaffade gå i de gammla karet i 1-2 veckor sedan tog jag den nye+gammle pumpen o satte i mitt nya Juwel kar där även ett Compact 400?! tror jag de är,körs.
    Allt har varit frid o fröjd o utan nitrit.
    Har nu 2 pumpar i karet o dessa 2 byter totalt ut ca 400(juwel filter) +200 från ett annat innerfilter, liter/H vilket bör vara klart godkännt för ett 110 liters?
    har bytt vatten 3 ggr, första veckan 10% andra 20% o sen i går ca 30% vatten.
    Har ca 24-25 grader varmt i karet.
    Det jag tycker är konstigt är att mina 2 (hade 3 eldstjärtar,1 dog i fredes) inte verkar må så bra,de är lite bleka i färgen o är inte framme o "busar" som de gjorde tidigare i mitt andra akvarie.
    Dett har dock skett senaste veckan o en dog ju...
    Jag höjde tempen i karet 1 grad o gjorde ett vatten byte igår,de syns fortfarande knappt till....
    Alla andra fiskar/malar verkar må prima o trivs bättre i mitt nya stora kar.
    Förövrigt så ska eldstjärtarna ut när de blir lite större (har dem åt en kompis) men de ska ju inte lida/dö av nån konstig anledning.
    Inga andra fiskar har dött under denna tid...
    I mitt andra kar hade jag väldigt varmt (utan doppvärmare,bara lysramp!) 27-28 grader!
    Tillsätter bakterier vid varje delvatten byte,o gjorde även det vid uppstart..

    EDIT:en till dog för bara några timmar sedan,låg o halvplaskade på sidan så jag tog bort honom...
Arbetssätt...