Easy Life Flytande Filtermedium igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rebecka_o
    • December 2006
    • 348

    Easy Life Flytande Filtermedium igen

    Ja jag vet - jag har gått på att prova detta mirakelmedel... Har beställt två flaskor från pwss.

    Hur som helst. Om det nu stämmer det som står att även detta medel binder tungmetaller - ska man då hoppa över Aqutan/Aquasafe? Eller ska vi ha i även Aqutan för säkerhets skull? Eller kanske det gör mer skada än nytta då, om det blir att man överdoserar? Vad tror ni andra?
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    Ursprungligen postat av rebecka_o
    Ja jag vet - jag har gått på att prova detta mirakelmedel... Har beställt två flaskor från pwss.

    Hur som helst. Om det nu stämmer det som står att även detta medel binder tungmetaller - ska man då hoppa över Aqutan/Aquasafe? Eller ska vi ha i även Aqutan för säkerhets skull? Eller kanske det gör mer skada än nytta då, om det blir att man överdoserar? Vad tror ni andra?
    du har easylife istället för aquatan/aguasafe, så du behöver inte både och.

    Kommentar

    • rebecka_o
      • December 2006
      • 348

      #3
      Ursprungligen postat av bena
      du har easylife istället för aquatan/aguasafe, så du behöver inte både och.
      Tack, då gör jag så.

      Har också hört folks funderingar att kanske easylife även eliminerar gödningen, men det lär man ju märka efter ett tag. Börjar växterna bli undernärda så får man väl gå tillbaka till Aqutan och så får man använda easylife bara som ett dundermedel när man vill klarna vattnet. Innan man får gäster och så.

      Kommentar

      • bena
        • April 2006
        • 1245

        #4
        Ursprungligen postat av rebecka_o
        Tack, då gör jag så.

        Har också hört folks funderingar att kanske easylife även eliminerar gödningen, men det lär man ju märka efter ett tag. Börjar växterna bli undernärda så får man väl gå tillbaka till Aqutan och så får man använda easylife bara som ett dundermedel när man vill klarna vattnet. Innan man får gäster och så.
        just därför kommer jag gå tillbaka till aquasafe när min flaska easylife är slut.

        Kommentar

        • rebecka_o
          • December 2006
          • 348

          #5
          Ursprungligen postat av bena
          just därför kommer jag gå tillbaka till aquasafe när min flaska easylife är slut.
          Har du sett någon skillnad på växterna nu när du använt easylife?

          Kommentar

          • bena
            • April 2006
            • 1245

            #6
            Ursprungligen postat av rebecka_o
            Har du sett någon skillnad på växterna nu när du använt easylife?
            inte direkt. men jag har bara kört i 2 veckor.

            Kommentar

            Arbetssätt...