Co2-system billigt (ej mäskm.)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterPan
    • November 2006
    • 89

    Co2-system billigt (ej mäskm.)

    Nu ska jag banne mig starta ett växtakvarium. Vill köpa ett CO2-system, gärna på nätet som är billigt och bra. Kanske vill jag senare kunna koppla till en brandsläckare senare, men inte från början. Ni som köpt ett Co2, har ni ngt förslag?
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Om du inte ska ha tub och inte mäsk, var ska du då få CO2'n från?
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • PeterPan
      • November 2006
      • 89

      #3
      En tub som inte är så stor som en brandsläckare. Eller vadå, är alla CO2-tuber Koldioxidsläckare?

      Kommentar

      • Manne_74
        • July 2003
        • 533

        #4
        oftast ingår en 0,5 kg tub.. en pytte sak om man jämnför med brandisen..
        MVH Magnus

        600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
        Red Sea Max Salt med slimline

        Kommentar

        • NE
          • January 2004
          • 1549

          #5
          Ursprungligen postat av PeterPan
          En tub som inte är så stor som en brandsläckare. Eller vadå, är alla CO2-tuber Koldioxidsläckare?
          Samma sorts tub på alla som är större än 1kg ungefär och under det är nog inte så mycket att ha om man inte vill fylla / byta väldigt ofta.
          Det finns mindre CO2 brandsläckare än 6kg även om det är de som är vanligast.
          /Niklas

          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

          Kommentar

          • PeterPan
            • November 2006
            • 89

            #6
            Okej, då förstår jag bättre. Så det man köper, när man köper ett CO2-system, är anpassat för att kunna kopplas till en koldioxidsläckare?

            Och var köper man de grejorna mest prisvärt?

            Kommentar

            • Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

              #7
              Alla riktiga Co2 tuber har samma gängor, så om du köper en riktig regulator kan du sätta den på en Co2 släckare.
              Jag köpte ett system från Aquaristic.net för 1400:- ink frakt med en 2kg tub.
              Oscar Cederqvist

              Kommentar

              • PeterPan
                • November 2006
                • 89

                #8
                Alright, vad käckt!
                Vad är det egentligenför grejor jag behöver för att få ett komplett system? Vad skiljer, t ex de två översta kiten på denna sida http://www.aquaristic.net/shop/shop....bd6c6.47786854
                åt?
                Och om jag har två akvarium bredvid varandra, kan jag då ha samma system för de båda, eller kräver det andra akvariumet ett helt eget?
                Tack för svar!

                Kommentar

                • Oscar Cederqvist
                  • November 2002
                  • 6546

                  #9
                  Det översta kittet vet jag inte riktigt för det står inte vad som ingår. Det andra är ett bra system men det är ganska dyrt pga pH controllern. Jag hade skippat den om du inte har gott om pengar, funkar bra utan.
                  Oscar Cederqvist

                  Kommentar

                  • PeterPan
                    • November 2006
                    • 89

                    #10
                    Märkte just att de - på ovan nämnda sida - ständigt byter plats på de olika grejorna. Så när du snackade om de två övre, vilka mer exakt menade du?

                    Mäter pH-controllern ständigt PH-värdet eller?
                    Senast redigerad av PeterPan; 18 January 2007, 15:50.

                    Kommentar

                    • Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

                      #11
                      Controlern mätter pH och anpassar Co2 därefter. Hittar inte de nu.
                      Oscar Cederqvist

                      Kommentar

                      • desiredillusion
                        • February 2006
                        • 512

                        #12
                        Nutrafin CO2 Natural System

                        Nutrafin er et enkelt lite system
                        Tar omtrent ikke plass, er veldig brukervennlig og varer i rundt én måneds tid
                        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

                        Kommentar

                        • NE
                          • January 2004
                          • 1549

                          #13
                          Nutrafin är ett köpe-mäsk system, mer eller mindre samma sak fast betydligt högre kostnad.
                          /Niklas

                          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                          Kommentar

                          • desiredillusion
                            • February 2006
                            • 512

                            #14
                            Ursprungligen postat av NE
                            Nutrafin är ett köpe-mäsk system, mer eller mindre samma sak fast betydligt högre kostnad.
                            Trodde det var det dere mente, "kjøpe system"... Uansett, det er ikke dyrt her i Norge, da er det antakelig ikke dyrt i Sverige heller
                            Men jeg vet jo ikke hvor mye dere bruker på de selvlagde systemene da....
                            I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

                            Kommentar

                            • PeterPan
                              • November 2006
                              • 89

                              #15
                              Det här med att ha flera olika akvarium och vilja ha ett system för CO2 till dem, det måste väl många här ha varit med om, eller?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...