?hemmagjorda koldioxid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #16
    jupp torrmjölk eller vällingpulver funkar fint att förlänga jäsningen med.
    Det är proteient man vill åt. Ska man vara rikitgt avancerad så ska man ha lite amonium också, några droppar krukväxtgödning borde funka.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #17
      Hur mycket välling/torrmjölk? Hur mycket krukväxtgödning? Till 1l mäsk ca?
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #18
        Ca 1tsk välling eller torrmjölk per liter mäsk.
        Bekräftade amoniumet vet jag inte rikitgt eftersom jag inte prövat själv, men info finns i denna power-point presentation;http://www.aquatic-gardeners.org/Nyberg_yeast.ppt
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • sad_ant
          • November 2006
          • 84

          #19
          Ursprungligen postat av solbacka
          För att inte allt tryck i systemet ska försvinna när jag tar bort en flaska för påfyllning

          så här ser det ut.
          Humm.... smart idé ett måste med så många flaskor du kör misstänker jag
          jag har ju bara två flaskor men vart lite sugen på att härma den idén! kul när man lär sig något nytt!! Tycker fortfarande det verkar larvigt å köra med 1.5liters flaskor dock :P

          Kommentar

          • krippa
            • December 2005
            • 72

            #20
            vad är tvättflaska för nått är det nån som har bilder elr hemsida (beskrivning )hur man kopplar allt? så jag inte gör fel..(=

            KRIPPA

            Kommentar

            • UffeS
              • January 2007
              • 59

              #21
              bild på tvättflaska
              Mina sydamerikanska vänner: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 3 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp.

              Kommentar

              Arbetssätt...