Är det för många fiskar i mitt 45L akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #16
    Nej inte än men de växer ganska snabbt. Sa inte heller att han skulle sälja tillbaka dem direkt. Men iaf jag har svårt att skiljas från mina fiskar som jag har haft ett längre tag

    Kommentar

    • Pumba
      • January 2007
      • 345

      #17
      Då kan jag ju slänga in en fråga om jag har förmånga eller ej.

      Har ett 120L akvarium (välvd ruta) tror de är ca 120L iaf.

      i Detta har jag

      10st Neontetror
      3st Platy
      3st svärdbärare
      6st Sorgmanteltetror
      6st Zebrafiskar
      3st små Plecostomus (en guld och 2 vita)
      2st glasmalar (som mest gömmer sig på dagen)
      sen 6st andra tetrror eller dyl som jag inte komemr på vad de heter, billiga va dom iaf typ 2-3cm stora max.

      Med storleken räknad så har jag ungefär 1cm fisk per liter...

      Tanken va att köpa 5st Neontetror, 2st platy 2st svärdbärare och 2st glasmalar till, glasmalarna ligger bara stilla i en kruka under dagen och simmar bara när de andra inte är aktiva.

      Blir de förmycket om jag stoppar i de jag hade tänkt till?

      har ganska mycket växter och har även det på listan över inköp.

      Har sånt stämpelkort kort i Zooaffären så handlar jag får ytterliggare 200kr nu så får jag 200kr extra att handla för så då va tanken att inhandla div mat preparat, lite växter och några fiskar till åt de som verkar ensamma, Platy och svärbärarna är 2 honor och en hane, hade tänkte att de skulle va 3 honor och 2 hanar av varje, har nämligen rätt många mil till den Zooaffären som de är nu så att köra dit handla för 200kr och spara de 200kr grtis jag kan handla för är inte aktuelt då halva de beloppet ryker enabrt på bensin att åka dit.

      Ska även köpa några till gyppys till mitt andra kar tror jag då 3st har dött på senaste tiden men de har ju inte direkt med saken att göra... =)

      Kommentar

      • Pumba
        • January 2007
        • 345

        #18
        ingen som har nått att yttra sig över mitt kar?

        Kommentar

        Arbetssätt...