Hinna på vattenytan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MatsH
    • February 2003
    • 3

    #16
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote> Jag har funderat på Eheims ytutsug.
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
    Jag köpte och installerade en i helgen, verkar funka utmärkt !

    Jag har ytterfilter men provade ändå att göra vattenbyte med den och det funkade även det...

    Kommentar

    • minnas
      • February 2003
      • 8

      #17
      hinnan kommer från partiklar och dött som bryts ner i akvariumet. enklast att hålla hinnan borta är regelbundna vattenbyten och plasera utblås på pumpar så att dom bryter hinnan. Det behövs ingen kraftig brytning. En sak till med hinnan att tänka på! hinnan fungerar som ett lock på en burk vilket förhindrar syresättning och ljus i karet.

      Kommentar

      • Mr J
        • February 2003
        • 74

        #18
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag har funderat på Eheims ytutsug.

        --------------------------------------------------------------------------------


        Jag köpte och installerade en i helgen, verkar funka utmärkt !

        Jag har ytterfilter men provade ändå att göra vattenbyte med den och det funkade även det...
        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Så den suger in vatten både i ytan och nertill?
        Jag brukar också göra vattenbyte mha. filtret, både ut och in så jag var lite fundersam på om det skulle funka...

        Mvh // Mr J.
        Mvh // Mr J.

        Kommentar

        Arbetssätt...