dimma nu på morgon?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    #16
    Nighthawk, har inte insekter kött på benen?

    Jag ahr precis samma problem hos mig startade upp akvariet igår och idag är det bara en stor j*ävla dimma tittar jag nära så ser det ut som rökmåln.
    testar med att mörklägga det.
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #17
      Ursprungligen postat av Fiddan
      Nighthawk, har inte insekter kött på benen?

      Jag ahr precis samma problem hos mig startade upp akvariet igår och idag är det bara en stor j*ävla dimma tittar jag nära så ser det ut som rökmåln.
      testar med att mörklägga det.
      Jag kämpade med detta problem i månader när jag startade upp mitt akvarium.
      Det enda som tillfälligt hjälpte var ordentlig mörkläggning i ett par dagar.

      Nu har den hittat balansen och allt fungerar bra. Kör med mitt UV filter lite nu och då för säkerhetsskull.
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      • Fiddan
        • June 2006
        • 885

        #18
        mörkläggningen fungerade perfekt 2 dagar så var det kristallklart.
        skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

        Kommentar

        • Erik...
          • May 2006
          • 1459

          #19
          Ursprungligen postat av Nighthawk
          Det är säkert Utricularia som ni säger.

          Men snälla... kalla det inte "köttätande växter"
          Mer rätt att säga Insektsfångande växter.

          Förlåt... kunde inte hålla mig.
          Hoppas ni inte tar illa upp

          Ha d...
          Nighthawk

          Varför ska vi inte kalla det köttätende? Utricularior fångar en väldigt lite insekter jämfört med andra organismer, det är så liten andel insekter att man skulle kunna kalla det försumbart. Jag ser inga problem med att säga att dom äter det dom fångar heller, vad skulle vara problemet med ordet äta i detta sammanhang? Dessutom är köttätande den allmänt accepterade termen för denna egenskap hos växter, och det är vad dom gör, de äter kött.

          Ha de!

          Kommentar

          Arbetssätt...