nitrat...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sussia
    • January 2006
    • 273

    nitrat...

    jag har just upptackt att jag har ovanligt hoga nitrat varden i mitt akvarium.. har inte testat pa ett tag eftersom det inte hade varit nagra problem med nitrat varden och jag har mycket vaxter och gor vattenbyte pa ca 20% i veckan... vid testet i gar sa hade jag 25 jag gjorde direkt ett vatten byte pa 10% och rengjorde 3/4 av mitt filtermaterial, testade igen nagra tim senare och vardet hade sjunkit betydligt till 15 villket ar ok... men sa testade jag idag igen och nu var vardet tillbaka upp pa 25... nagon som har forslag pa vad som ar fel och hur jag kan fixa det...

    Sussi
    Break on through to the other side.....
  • albjohn
    • March 2006
    • 1179

    #2
    Det är inget problem eftersom du har växter och sköter vattenbytena, jag sulle då inte bekymra mig för det utan köra vidare som förut om växter och fiskar verkar trivas.
    Mvh Leif

    Kommentar

    • sussia
      • January 2006
      • 273

      #3
      oki.... =)
      Break on through to the other side.....

      Kommentar

      • jsodra
        • September 2006
        • 123

        #4
        Något måste ju ändå ha orsakat förändringen. Räkna fiskarna och försäkra att det inte ligger nån död under sten eller rot. Jag hade fortsatt att byta vatten varje dag tills allt var borta. Jag hade inte tvättat filterna alls - det är ju där bakterierna som bryter ned nitriten finns. Lycka till hur du än gör.
        ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><(( ((º>
        `·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

        Kommentar

        • jsodra
          • September 2006
          • 123

          #5
          aha nitrat - glöm allt jag skrivit sorry
          ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><(( ((º>
          `·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

          Kommentar

          Arbetssätt...