Småkryp i akvariet!!!! Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azeah
    • October 2005
    • 266

    Småkryp i akvariet!!!! Hjälp!

    Såg nu när jag skulle städa mitt Malawi kar att på ytan och på glaset ovanför ytan kryllade det av jättesmå kryp. Om jag sköljde mot glaset med vattnet så lossnade som och hamnade på ytan men de hoppade tillbaka till glaset efter ett tag.

    Vad är det? Kan de kommit med växterna jag köpte på auktionen? blä... vad äckligt. Vad ska jag göra för att få bort dom? Ser ut som små små skalbaggar.
    1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    tips:

    kolla längst ner på denna sida så finns det massa trådar om småkryp i karet
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Erik...
      • May 2006
      • 1459

      #3
      "Hjälp!"? Verkar fiskarna må dåligt? Att du har hoppstjärtar i akvariet är väl inget att hetsa upp sig över. Dom gör ingen skada, dom äter gamla foderrester, alger och liknande. Hoppstjärtar kan komma in med växter, dom kan även hitta dit på andra sätt, om du håller området kliniskt rent kommer dom att försvinna eller iaf bli så få att du inte lägger märke till dem, men som sagt, de gör ingen skada, dom dör relativt fort i vanlig torr rumsluft, så det är ingenting som kan sprida sig i resten av bostaden om du inte bor i en kompost.

      Kommentar

      • Azeah
        • October 2005
        • 266

        #4
        Ursprungligen postat av Erik...
        "Hjälp!"? Verkar fiskarna må dåligt? Att du har hoppstjärtar i akvariet är väl inget att hetsa upp sig över. Dom gör ingen skada, dom äter gamla foderrester, alger och liknande. Hoppstjärtar kan komma in med växter, dom kan även hitta dit på andra sätt, om du håller området kliniskt rent kommer dom att försvinna eller iaf bli så få att du inte lägger märke till dem, men som sagt, de gör ingen skada, dom dör relativt fort i vanlig torr rumsluft, så det är ingenting som kan sprida sig i resten av bostaden om du inte bor i en kompost.
        Tack det var väl inte så svårt att ge mig den informationen. Inget att oroa sig över när man vet vad det är, vilket var lätt för dig att säga. Det var snarare för min egen skull jag skrev "Hjälp" vill ju helst inte ha insekter i lägenheten. Tack för att du stilla min oro.
        1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...