Mjölkigt vatten - men inga sniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LenaP
    • April 2006
    • 1

    Mjölkigt vatten - men inga sniglar

    Hej,

    Behöver verkligen hjälp. Hade problem med invasion av sniglar och bestämde mig för att bli kvitt dem. Grillade gruset i ugnen (det kryllade av småsniglar!), kokade stenarna och gick igenom alla växter med lupp! Bytte samtidigt cirka en tredjedel av vattnet, och det såg helt okey ut igår, direkt efter storstädningen, men imorse hade vattnet blivit mjölkigt. Det ser ut som om det är massor av små små vita partiklar som flyter runt. pH är okey (7,5 ungefär), NO3- ordentligt högt. Tänkte ha i nitrivec och göra delvattenbyten (kanske 30%) ganska tätt närmsta tiden. Vad kan jag mer göra? Fiskarna verkar än så länge pigga. Har ni några råd? Har inte haft så mycket problem med det här akvariet tidigare! Hjälp mig! Tack.

    MVH,

    Lena

    Akvariet:
    120 L, diverse stimfiskar (neontetror, kilfläcksrasboror bl.a), några L-malar, en svärdbärare, två fläckiga pansarmalar.
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    tog du ur gruset när du hade vatten i???
    dom vita partiklarna borde lägga sig efter ett tag.. troligtvis kom dom från gruset när du plockade ut de
    i gruset sitter det massa nyttobakterier om du inte visste de så du bör nog mata väldigt sparsamt ett tag frammåt nu så du inte får en nitrit topp så fiskarna dör
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      kan det va infusorier måntro.
      då blir vattnet mjölkaktigt.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • mayday
        • November 2005
        • 2085

        #4
        testa o mörklägga en dag se om du märker nån skilnad

        gör du de så mörklägg yttligare 3dagar
        ______________________________________________

        "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

        Kommentar

        Arbetssätt...