Luddiga växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chard
    • December 2005
    • 34

    Luddiga växter

    Hej!
    Jag har ett problem:
    Jag har haft mitt akvarium i ett halvår, inga större katastrofer eller incidenter. Jag göra vattenbyte varje vecka och rensar botten, matar inte "för mycket" typ 1 ggr per dag med en nypa flingfoder, ger inte mer ljus än 12h per dag...
    Jag har knappt någon algbildning på rutorna, men mina stackars växter har blivit mer eller mindre luddiga med en brun ludd. Det förtar lite lusten att hålla på med det...
    Vad gör jag fel och vad ska göra åt det?
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    precis som du matar fiskarna måste du mata växterna annars kan dom förtvina.

    pmdd är det billigaste och mest kompletta gödningen och är inte alls så krångligt som en del får det till.
    är 3 pulver du blandar med vatten som du sen har i akvariet.


    bruna luddet, hur ser det ut mer specifikt ?
    toffsar pälsalger ???
    du kan ta en titt under alger i länkgalleriet du hittar i min signatur så hittar du diverse bilder på alger.

    vad har du för ljus och hur mycket ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Chard
      • December 2005
      • 34

      #3
      Jag har kört med ett Nutrafin Plant Gro varje vattenbyte... Kör med 2 Powerglo lysrör till mit 165 l kar, som kör typ 12 h per dag. Luddet är brunt och ser ungefär ut som Staghorn alger enl. mikes-machine, alltså som brunt hår med vissa små hopsamlingar som påminner om små buskar här och där. Det växer sig ungefär nån cm högt...

      Kommentar

      Arbetssätt...