Grumligt Vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lorre65
    • March 2006
    • 3

    Grumligt Vatten

    Hej
    Har ny startat ett nytt akvarium köpte ett nytt 720 liters aluminium med hel
    täckande ramp.
    Men efter två veckor blev vattnet Grumligt gorde ett vatten byte på 40 % och rengorde gruset noga men problemet kom till baka efter 12 tim köpte
    stresszyme och stresscoat men det blev samma direckt och plockade ut mina 10 Malawi ciklider och tre malar och bytte ut 80% av vattnen och halverade grus mängden och super rengorde den fyllde på med nytt vatten och det fick stå tomt i 24 timmat och till satte stresszyme för att få i gång bakteriflotran och vattnet blev kristall klart jag satt till baka fisken och mer levande växter och matade inte dom nå på 2 dagar men då började grumlig heten att komma till baka och efter 24 timmar till var akvariumet grumligt ;( har bra med pumpar 2st ytter filter en rena 2 och en rena 3 pluss två stycken inerfilter på 1000 liter styck bara med vadd så det är bra drag i akvariumet fundera på uvefilter tror ni det kan hjälpa eller är det bara att tömma allt och börja om från början ph värdet ligger kring 7.5 Ps har provat att täcka över akvariumet helt i 3 dyng men det blev inget bättre börjar bli desperat hoppas på tips
    Lorentz
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Kan det vara att det är syrerikt? Har du kalk grus/sten i? Zeolit i pumparna? De två sistnämnda kan ge grummligt vatten om det inte är ordentligt genom sköljt.

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • jower
      • December 2002
      • 472

      #3
      infusorier? isåfall funkar det att köpa uv filter eller ett så kallat quickfilter. Men det kan ju som C.Ciklid skriver med Zeolit och kalkgrus.
      /Johan

      Kommentar

      • Lorre65
        • March 2006
        • 3

        #4
        Ska köpa ett uve filter finns ett för 2000 lit för en 1000:-
        Blir nog att starta om allt från början blev sugen på att prova lite tanganyika Ciklider några stora Frontosa vore inte så dumnt

        Kommentar

        • Lorre65
          • March 2006
          • 3

          #5
          Jag köpte ett komplett uterfilter med uve filter och så gorde jag om allt
          börja om från början och jävlar vad klart vatten det blev
          snurrar vattnet 2*1000 innerfiter och 5000 l ytterfilter väntar bara på mina tio frontosa som kommer på fedag

          Kommentar

          Arbetssätt...