Jämförelse av olika svartvattenextrat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Jämförelse av olika svartvattenextrat?

    Hittills har jag använt Sera Morena för att skapa svartvatten (jättefint med te-färgat vatten ). Men jag har förstått att Sera tar ganska mycket betalt för sina produkter, så nu funderar jag på att gå över till ett billigare märke. Men jag vill fortfarande ha en produkt som färgar vattnet lika fint som Sera Morena.

    Någon som har erfarenhet av antingen Tetras Balckwater Extrat eller JBL:s Aquatrop J? Färgar dessa vattnet? Är ni (eller snarare sagt era fiskar) nöjda med dessa produkter?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Kan iaf säga att Tetra Torumin är pengar i sjön. Det är ett svartvattenextrakt som har noll effekt på pH, det enda det gör är färga vattnet och ge det "torvsmak"*.

    * Jo, det är så. Har tillochmed brevväxlat med Tetras kundtjänst om saken.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Kan iaf säga att Tetra Torumin är pengar i sjön. Det är ett svartvattenextrakt som har noll effekt på pH, det enda det gör är färga vattnet och ge det "torvsmak"*.

      * Jo, det är så. Har tillochmed brevväxlat med Tetras kundtjänst om saken.
      Hmm, jag är inte efter något som sänker pH. Det gör jag med Waterlife's Ph 6.5 buffer och är nöjd med det. Däremot finns det olika ämnen och spårämnen i svartvatten som är bra att ha. Och så den fina färgen förstås
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      Arbetssätt...